evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Outland  -  Curândul  -  Ceasul ispitirii  -  Babylon Five: Mercenarii  -  Fata mării, Poliana  -  Amintirile unei lumi departe, departe de tot  -  Ankirah  -  Sete  -  Corabiile lungi  -  Gena morţii este instituirea metafizicii moderne  -  În beci  -  Children of mine  -  Luminile oraşului IV  -  Piese de muzeu  -  Australia, ca o felie de pâine  -  Cerc la persoana întâi  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Archeopterix  -  Drumul care nu se vede  -  StarCraft : Musafiri nepoftiţi  -  Starea de trecere  -  Servisul Auto  -  Poveste de culcare  -  O scânteie într-un ocean de linişte  -  Cojocul (Cujuh)  -  Ulysse şi Hector  -  Accidentul  -  Bumerangul lui Zeeler  -  Epsilon  -  Panica  -  Drumul spre  -  Cristerra  -  Visul demiurgului  -  Drum fără întoarcere  -  Taina leului  -  Halta părăsită  -  Decablat  -  La frontieră  -  Satiră robotică  -  Aniversarea  -  Uchin (fragment)  -  Ghavany  -  Mr. Loverman  -  Fereastra din spate  -  Meduza (VI)  -  În umbra sorţii  -  Proiecţionistul  -  Liber arbitru  -  Efect de înflorire (Napoca)  -  Nu vreau să fiu un erou !


Fălci însângerate

Ovidiu Bufnilă
ovidiubufnila.ning.com



Publicat Vineri, 24 Ianuarie 2003, ora 10:05

       Când am atacat marile matrice informationale din Glebaa Glabaa, prinzându-le între falcile mele însângerate, am construit un monstru acvatic multifunctional, un multiplicant, un proteic. Am procedat la nivelarea corporalitatilor intermediare si am pus la cale stadii evolutive desi, la drept vorbind, evolutia este si ea o iluzie.

      Iluzie este si fictiunea, ea fiind aparenta. Iar aparenta are o geometrie variabila care nu rezista falcilor mele însângerate.

      Actiunile mele au fost criticate vehement de globurile virtuale Tongo Tangolo care doreau sa mentina un anumit echilibru gramatical între structurile narative ale universului oceanic tocmai pentru a guverna printr-un limbaj unic. Chiar au încercat globalizari virtuale carora le-am gasit însa o rezolvare eleganta. Globurile virtuale nu erau destul de rapide, sfericitatea lor obosindu-le si nepermitându-le sa lupte cu multiplicarile si intrigile puse la cale de monstrul acvatic pervers.

      Perversitatea este cea mai fascinanta constructie gramaticala potrivit careia lucreaza si exolomonitii din Guna Pora si quatrimolii din Restaque si clipotimii din lumile Bangola Bonge si însusi universul oceanic.

      Gramaticile evenimentelor mari s-au dovedit însa neputincioase în fata constructiilor mele iluzorii. Pungile magnetice Bandarro s-au lasat amagite de tesaturile mele si au pornit un razboi neinspirat împotriva fiintelor fabuloase din Guaribo. Mari dungi luminoase si cutremure strasnice au naruit imperialele din Guaribo si au înmormântat republicanii verosi din cartierele nordice. Iar toate aceste aparente construite de monstrul acvatic au ratacit pungile magnetice în virtualitatile amagitoare ale universului oceanic.

      Am simtit cum aceasta structura gigantica, acest aparent pervers, încearca sa ma excluda, sa ma marginalizeze, sa-mi induca vecinatati magnetice rotitoare care sa ma destructureze. Universul oceanic este nimic altceva decât un fiind plin de sine care-si construieste propriile jgheaburi, propriile gauri de vierme, propriile depozite de virtualitate acvatica folosindu-se de fiintele fabuloase ale lumilor sale ca de niste iluzorii puncte energetice.

      Dar matricea informationala care sunt nu se lasa înselata. Senzorii mei îmi dau de veste ca universul oceanic este un construct fals care se foloseste de Pânzele Hatias în mod grosolan. Nu sunt structurile lui. Le-a furat cum s-ar spune si le foloseste neîncetat.

      Dar tocmai învaluitorul acesta impresionant m-a atras din aparentele perverse din care m-am extras odata cu un set de gramatici si limbaje care, iata, îmi sunt de ajutor în aceasta calatorie fascinanta.

      Cum e sa fii un fiind?

      Martorii torinezi vorbesc adeseori în soapta despre darul ubicuitatii pe care l-ar avea necunoscutul intrigant. Ei privesc în mod corect lucrurile dar nu pot patrunde natura calatoriei confundând-o cu un maiestuos orgasm.

      Arhivarii din Adamville vorbesc despre haos si ordine dar nu pot vedea dincolo de fractalizarile de ordin virtual.

      Dar oare ghindomii din Guasalaa, farongarii din Plesbo, cuatrilorii din Hadesmas pot gândi aparenta ca pe ceva care nu este? Sunt de ajuns gramaticile lor pentru acest teribil efort de interpretare?

      Chiar si monstrul acvatic vorbeste despre aparenta de parca ar accepta un martor.

      În lipsa unui martor ar putea fi aparenta? Un eveniment mare, ar spune ratacitii din Bulbona, ar necesita cu obstinatie cel putin un martor pentru a fi categorisit ca eveniment mare. Dar daca martorul nu are competenta gramaticala potrivita?

      Monstrul acvatic meu ma lasa sa înteleg ca în lumile solare de dincolo de Pânâzele Hatias, martorii selectati prin strategicile câmpurilor magnetice nu au o competenta gramaticala potrivita.

      Dar ale cui sunt aceste fiinte fabuloase?

      Cine le revendica?

      Imaginarul absorbant din Prudella Qonto nu vrea sa stie de aceste fiinte fabuloase el având o admiratie nemarginita fata de universul oceanic care îl accepta în corpul sau din ratiuni care scapa globurilor virtuale.

      Depozitele imaginare din Watalaa Wangam nu vor sa riste. Nici ele nu revendica fiintele fabuloase si nici nu vor sa stie de gramaticile si limbajele de fanta îngusta folosite dincolo de Pânzele Hatias. Nu sunt indicii ca pliurile imaginare din îndepartatele arhipelaguri virtuale Kombabo si-ar revendica fiintele fabuloase.

      E o tacere suspecta în acesta privinta.

      Înfasurarile aparente ale universului oceanic sunt pline de capcane gramaticale si tocmai de aceea îmi devine din ce în ce mai clar ca universul oceanic foloseste gaurile de vierme si gaurile negre pentru a împiedica exercitiul gramatical al oricarei structuri narative fie ea fabuloasa sau virtuala.

      Calatorind în ubicuul meu înteleg însa ca sunt gramatici pe care universul oceanic le accepta din motive de neînteles. Poate ca asta îl ajuta su supravietuiasca sau sa se ascunda desi în ubicuitatile sale nu am descoperit un urmaritor.

      Globurile virtuale au habar de urmaritori. Ele spun pline de malitie, când catadicsesc sa ia forme fabuloase, ca urmaritorii sunt niste structuri informationale vagaboande dar ar fi prea putin, prea banal în raport cu tulburatoarea existenta a aparentelor. Mi-am exprimat si eu dezacordul. Ar fi inoperant sa reducem universul oceanic la un submodel. Membranele magnetice ar putea dovedi ca înfasurarile exemplare sunt de trebuinta gramaticilor de profunzime care sporesc exercitiul la nivelele de energie joasa.

      Pritoritii din Kankaro s-au gândit cândva ca necunoscutul intrigant ar putea fi o astfel de membrana care, rupta de ubicuul ei, umbla de colo, colo cautându-si un suport acceptabil.

      Pentru ideile lor au fost ucisi cu pietre de multimile furibunde din Takla Makan iar fungiborii din haurile magnetice Rataparan i-au resetat.

      Totul s-a sfarâmat însa între falcile mele însângerate.

      Nu m-am lasat pacalit pentru ca si alte structuri narative ale universului oceanic reseteaza fiinte fabuloase sau evenimente mari traind cu speranta ca ar putea detecta defectele de structura ale universului oceanic. Asta nu înseamna ca asemenea acte sunt echivalente cu revendicarea paternitatii acestor fiinte fabuloase.

      Eu, monstrul acvatic reorganizez fictiunile pe potriva mea, terciund între falcile mele însângerate gloria deaarta a scriitorilor, cenaclurile lesinate si prosteala concursurilor litearare care vorbesc despre desertaciune si nu despre superbia aparentei.

     

© Copyright Ovidiu Bufnilă
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online