Depozit.01  -  Câmpurile magnetice ale lui Belizarie  -  Fălci însângerate  -  Vinerea Rozinelor Timpurii  -  Evadare din Paradis  -  Luminile oraşului IV  -  Novo Homo Sapiens  -  Masa de duminică  -  Meduza (VI)  -  Diamantul  -  Elixirul vieţii  -  Fără doar şi poate  -  Amintiri trecute şi viitoare  -  Umbra  -  Luminile oraşului XVII  -  Almateea  -  Luminile oraşului XXIII  -  Hora Ielelor, Pensiune III  -  Pure Evil  -  Oglinda îngerilor  -  Fluturi  -  Exterminatorul  -  Gustul libertăţii  -  Iluzia viselor  -  Muzica  -  Schimbare de management  -  Visătorul  -  Peştera I  -  Aseară...  -  “Virusul”  -  Limoniu  -  Ankirah  -  ...ªi la sfârşit a mai rămas coşmarul  -  Odă pentru Măria Sa, Îngerul nostru  -  Duel în Lumea Visurilor  -  Cum să te fereşti de urs  -  Apocalipsa  -  Jocul meu pentru Dumnezeu şi ai lui  -  Uitarea  -  Meduza (V)  -  Spiritul este liber şi insurgent  -  Genocidul  -  Resacul Timpului  -  Proiecţionistul  -  Acolo unde s-a oprit metroul  -  Zei şi oameni  -  Vară cu ciocănitori  -  Un bilet de plecare de pe Soregaard  -  Fragmentalism  -  Om vs. cyborg

"Hotel Transilvania" - un roman facil despre un alt tip de vampir

Liliana SERBAN

Publicat Luni, 26 Februarie 2007, ora 07:57

Chelsea Quinn Yarbro este una dintre cele doua femei carora le-a fost conferit titlul de Grand Master of the World Horror Convention (2003). I-au fost decernate Fine Foundation Award for Literary Achievemenet (1993), ordinul Cavalerilor Orasului Brasov (premiu decernat de Societatea Dracula din Transilvania), in 1997. In anul 1995, Yarbro a fost singurul romancier oaspete al Guvernului Romaniei la primul Congres Mondial Dracula. Este prima femeie aleasa presedinte al Horror Writers Association. Personajul vampir-erou, din seria de succes "Contele de Saint - Germain", i-a adus celebritatea, deschizind astfel noi orizonturi ale literaturii fantastice si istorice cu vampiri. Yarbro s-a jucat in romanul sau cu o serie de elemente folosite cu succes de alti autori ai genului inaintea sa, creind astfel un alt tip de vampir, nu foarte departe de cei plini de sarm si umanitate ai Annei Rice (autoarea celebrului "Interviu cu un vampir"), dar avind si eleganta eroilor romanelor de aventuri ale scriitorilor europeni din secolului IX. Ea imprumuta eroului sau principal o parte din legendara viata a personajului misterios care a infierbintat imaginatia europenilor in urma cu un secol si ceva - adevaratul Saint - Germain. Cititorii au parte de toate elementele clasice ale unui horror, inclusiv de erotismul uneori violent, demn de un marchiz de Sade. Desi scrierea aminteste de romanele de aventuri ale lui Michelle Zevaco sau Alexandre Dumas, naratiunea este alerta si simpla, usor de urmarit, potrivita cititorului modern. Din nefericire pentru cititorul roman, acesta va descoperi, asa cum pe nedrept a fost nevoit sa se obisnuiasca atunci cind vine vorba de scriitori straini care se inspira din trecutul si legendele noastre, inadvertente si greseli istorice. Dar daca i s-au iertat lui Bram Stoker, banuiesc ca nu va fi dificil sa i se ierte si lui Chelsea Quinn Yarbro.

Sursa :   Obiectiv SF