Jocul Zeilor (III)  -  Poveste de culcare  -  Corespondenţă literară  -  În vizită la psihiatru  -  Duel în Lumea Visurilor  -  Un moment nou sau Cădere în cap spre cerul liber  -  Luminile oraşului XXXIII  -  Marea Neagră. Iulie  -  Revederea de 20 de ani  -  Boaba de spumă  -  Resacul Timpului  -  Închis  -  Enigma de cristal  -  Fragile  -  Ion cel fericit  -  Greaţă  -  Descoperirea  -  Mergem acasă  -  Lacul negru  -  Unde dai şi unde crapă!  -  Cursa  -  Jocul Zeilor (IX)  -  Sender: High_Orbit_God  -  Apocalipsa  -  Jocul meu pentru Dumnezeu şi ai lui  -  La copcă  -  Servisul Auto  -  Proză scurtă  -  Texte.01  -  Praf minune (II)  -  Valea blestemată  -  Un singur trup, un singur suflet  -  Avatarul  -  Portiţa  -  Luminile oraşului XIV  -  Liniştea  -  Jocul Zeilor (II)  -  Câmpurile magnetice ale lui Belizarie  -  Mamal - Beciul  -  Casa de la marginea pădurii  -  X Factor  -  Melodia care nu se aude  -  Experimentul  -  Cioara  -  Orb  -  Proiecţionistul  -  O faptă eroică fără de ecou  -  O lumânare pentru mama !  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  Ancheta

"Hotel Transilvania" - un roman facil despre un alt tip de vampir

Liliana SERBAN

Publicat Luni, 26 Februarie 2007, ora 07:57

Chelsea Quinn Yarbro este una dintre cele doua femei carora le-a fost conferit titlul de Grand Master of the World Horror Convention (2003). I-au fost decernate Fine Foundation Award for Literary Achievemenet (1993), ordinul Cavalerilor Orasului Brasov (premiu decernat de Societatea Dracula din Transilvania), in 1997. In anul 1995, Yarbro a fost singurul romancier oaspete al Guvernului Romaniei la primul Congres Mondial Dracula. Este prima femeie aleasa presedinte al Horror Writers Association. Personajul vampir-erou, din seria de succes "Contele de Saint - Germain", i-a adus celebritatea, deschizind astfel noi orizonturi ale literaturii fantastice si istorice cu vampiri. Yarbro s-a jucat in romanul sau cu o serie de elemente folosite cu succes de alti autori ai genului inaintea sa, creind astfel un alt tip de vampir, nu foarte departe de cei plini de sarm si umanitate ai Annei Rice (autoarea celebrului "Interviu cu un vampir"), dar avind si eleganta eroilor romanelor de aventuri ale scriitorilor europeni din secolului IX. Ea imprumuta eroului sau principal o parte din legendara viata a personajului misterios care a infierbintat imaginatia europenilor in urma cu un secol si ceva - adevaratul Saint - Germain. Cititorii au parte de toate elementele clasice ale unui horror, inclusiv de erotismul uneori violent, demn de un marchiz de Sade. Desi scrierea aminteste de romanele de aventuri ale lui Michelle Zevaco sau Alexandre Dumas, naratiunea este alerta si simpla, usor de urmarit, potrivita cititorului modern. Din nefericire pentru cititorul roman, acesta va descoperi, asa cum pe nedrept a fost nevoit sa se obisnuiasca atunci cind vine vorba de scriitori straini care se inspira din trecutul si legendele noastre, inadvertente si greseli istorice. Dar daca i s-au iertat lui Bram Stoker, banuiesc ca nu va fi dificil sa i se ierte si lui Chelsea Quinn Yarbro.

Sursa :   Obiectiv SF