Halucinaţie  -  Fanfara municipală  -  Conştiinţa împăcată  -  Sub nori  -  Re-insecţie  -  Circ  -  Experimentul  -  În tren  -  Vânzatorul  -  De acum şi până-n noapte  -  Sindrom de plecare sau Povestiri dintr-o cârciumă de la marginea galaxiei  -  Enigma de cristal  -  Rapsodia  -  Întâlnirea  -  Trenul  -  Poveste de mahala IV : A înnebunit lupul!  -  Fie-mi apa uşoară !  -  Jurământul  -  Atalia  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (I) Prinţul Canalelor  -  Virus de sticlă  -  Visătorul  -  El cu durerile şi greşelile lor  -  Aura urii  -  Timpuri Noi  -  Follow-Me  -  Interviul  -  Lacrimi de stea  -  Alertă !  -  Gol  -  Nu este prima dată  -  Luminile oraşului XIX  -  Damnarea numelui  -  Ancheta  -  Vatmanul - Purificarea  -  Unii îmi zic Charon...  -  Începutul  -  Joia neagră  -  Aripile din cer  -  Jeopardy  -  Luminile oraşului VIII  -  Exterminatorul  -  ...ªi la sfârşit a mai rămas coşmarul  -  Luminile oraşului XXI  -  Visând cu ochiul deschis  -  Vise în adâncuri de stâncă  -  Uchin (fragment)  -  Călătorie în spaţiu-timp  -  Dl. Ics  -  Aniversarea

"Hotel Transilvania" - un roman facil despre un alt tip de vampir

Liliana SERBAN

Publicat Luni, 26 Februarie 2007, ora 07:57

Chelsea Quinn Yarbro este una dintre cele doua femei carora le-a fost conferit titlul de Grand Master of the World Horror Convention (2003). I-au fost decernate Fine Foundation Award for Literary Achievemenet (1993), ordinul Cavalerilor Orasului Brasov (premiu decernat de Societatea Dracula din Transilvania), in 1997. In anul 1995, Yarbro a fost singurul romancier oaspete al Guvernului Romaniei la primul Congres Mondial Dracula. Este prima femeie aleasa presedinte al Horror Writers Association. Personajul vampir-erou, din seria de succes "Contele de Saint - Germain", i-a adus celebritatea, deschizind astfel noi orizonturi ale literaturii fantastice si istorice cu vampiri. Yarbro s-a jucat in romanul sau cu o serie de elemente folosite cu succes de alti autori ai genului inaintea sa, creind astfel un alt tip de vampir, nu foarte departe de cei plini de sarm si umanitate ai Annei Rice (autoarea celebrului "Interviu cu un vampir"), dar avind si eleganta eroilor romanelor de aventuri ale scriitorilor europeni din secolului IX. Ea imprumuta eroului sau principal o parte din legendara viata a personajului misterios care a infierbintat imaginatia europenilor in urma cu un secol si ceva - adevaratul Saint - Germain. Cititorii au parte de toate elementele clasice ale unui horror, inclusiv de erotismul uneori violent, demn de un marchiz de Sade. Desi scrierea aminteste de romanele de aventuri ale lui Michelle Zevaco sau Alexandre Dumas, naratiunea este alerta si simpla, usor de urmarit, potrivita cititorului modern. Din nefericire pentru cititorul roman, acesta va descoperi, asa cum pe nedrept a fost nevoit sa se obisnuiasca atunci cind vine vorba de scriitori straini care se inspira din trecutul si legendele noastre, inadvertente si greseli istorice. Dar daca i s-au iertat lui Bram Stoker, banuiesc ca nu va fi dificil sa i se ierte si lui Chelsea Quinn Yarbro.

Sursa :   Obiectiv SF