Veşnic orizont  -  Ziua în care a dispărut Mircea  -  Supravieţuitorul  -  Avocatul celui care a vrut să mă omoare  -  Jeopardy  -  Dialog cu Ion Luca Caragiale  -  Istoria spirilor de la începuturi până la trecerea munţilor  -  Luminile oraşului XIX  -  Povestea unui ceas  -  Luminile oraşului XXIX  -  Din vitrină  -  Coconul  -  Mămica şi El Diablo  -  Lumea prin ţeava puştii  -  Război obişnuit  -  Sexibon  -  Novo Homo Sapiens  -  Fata morgana  -  Norul de argint  -  Ghavany  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Norma  -  O scânteie într-un ocean de linişte  -  Iluzia viselor  -  Pasomii  -  Conştiinţa lui Uezen  -  Contrapaganda  -  John-486  -  Somnul uitării  -  Între ziduri  -  Experienţa însoţeşte sensul ascuns al misiunii noastre  -  Tânăr si încă nescris  -  Primăvara nucleară  -  Enigma de cristal  -  Praf minune  -  10 minute pâna la explozie  -  Circ  -  Engel  -  Vikingul  -  K  -  Orb  -  ...ªi la sfârşit a mai rămas coşmarul  -  Război total  -  Locul pierdut  -  Jocul Zeilor (V)  -  Feţele dragostei  -  Gondolierul  -  Piese de muzeu  -  Nevastă rea  -  Depozit.02

Clanul lupilor (Wolfhound)

Publicat Duminică, 5 August 2007, ora 11:55

Trebuia sa moara, supravietuieste însa pentru a razbuna nimicirea clanului sau. Astfel, ultimul dintre membrii tribului Câinilor Suri devine un razboinic temut sub numele Wolfhound. Scapând ca prin minune din minele subterane, Wolfhound porneste în calatorie, alaturi de tovarasul lui, Liliacul de Pamânt, hotarât sa se razbune pe Maneater, cel care nimicise tribul Câinilor Suri.
      Dupa ce ajunge, în sfârsit, la castelul în care îsi duce viata dusmanul lui de moarte, Maneater, pe care îl omoara cu salbaticie, Wolfhound îi elibereaza pe cei doi prizonieri din carcera subterana, pe înteleptul Tilorn si pe sclava Niilit. Acestia îl urmeaza pe Wolfhound în orasul Galirad, sfâsiat acum de lupte continue. În speranta ca va salva orasul de la distrugere, guvernatorul Galiradului îi acorda tânarului razboinic Vinitar mâna fiicei sale, Elen, în schimbul juramântului acestuia ca va apara Galiradul.
      În lunga sa calatorie catre pamânturile viitorului ei sot, tânara printesa îl roaga pe Wolfhound sa o apere de primejdiile care apar la tot pasul. Acceptând sa o slujeasca pe printesa, Wolfhound se vede prins în vârtejul unor evenimente misterioase, care vor dezvalui adevaratul scop al calatoriei lor...

Amploarea proiectului pentru "Wolfhound of the Grey Dog Clan" (ulterior numit doar "Wolfhound") este fara precedent în cinematografia postsovietica. Niciun alt film fantastic nu s-a mai turnat în Rusia, si, în mod evident, niciunul bazat pe cultura si istoria nationale. Clanul lupilor / Wolfhound reprezinta nu numai prima "poveste fantastica slava" în rândul productiilor rusesti, dar si momentul introducerii unui nou tip de personaj pozitiv, filmul raspunzând cerintelor cinefilului autentic rus, însetat de dorinta de a viziona filme realizate în propria sa tara.

Lungmetrajul Clanul lupilor / Wolfhound are la baza romanul cu acelasi nume ("Wolfhound") de Maria Semyonova, autoare a mai multor bestseller-uri rusesti, roman publicat în 1 200 000 exemplare, un numar fara precedent în lumea romanului fantastic rusesc.
      Ca regizor a fost ales Nikolai Lebedev, al carui ultim film, "Zvezda" ("The Star"), i-a pus talentul într-o alta lumina. Standardele lui artistice cu privire la regie, la efectele vizuale si la utilizarea computerului pentru obtinerea efectelor grafice din "Zvezda" au demonstrat capacitatea lui Nikolai Lebedev de a realiza un f

Clanul lupilor (Wolfhound)
ilm cu un buget mare, iar dupa câteva discutii, s-a decis ca regizorul însusi sa scrie scenariul pe baza romanului amintit.
      Dat fiind ca le lipseau platourile de filmare, costumele si decorurile, pregatirile pentru filmare au început de la zero creându-se un tip de cinematografie cu totul nou, cu un buget total de 20 de milioane de dolari, ceea ce face din Clanul lupilor / Wolfhound cel mai costisitor proiect rusesc de pâna acum.
      Filmarile au început în iunie 2004, incluzând sase saptamâni petrecute în Slovacia. În acest timp, s-au construit mai multe platouri de filmare în Moscova - orasul antic Galirad (cu o suprafata de 5 km2), sanctuarul, camerele interioare din castelul lui Maneater si drumul de traversare prin Prepona. În septembrie, filmarile erau reluate de catre Mosfilm si finalizate în decembrie 2004. Perioada de postproductie, ceea ce include si realizarea efectelor vizuale, a durat aproximativ un an.

Efectele speciale din film, de la machiaj, tatuaje, garderoba, efecte vizuale, decoruri si pâna la construirea unui întreg oras – Galirad, sunt cele care fac ca productia fantastica Clanul lupilor / Wolfhound sa fie una de o amploare deosebita gata sa umple salile de cinematograf din România incepând din 3 august 2007.