În căutarea zborului  -  Nouăsprezece zile (I)  -  Ea, eu şi ei  -  Rapsodia  -  O şansă pentru câţiva  -  Vânătorii de poveşti  -  Sfârşitul lunii  -  Sclipiri de Soare  -  Muzeu Apocaliptic  -  Gol  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (V)  -  Stiinta si tehnica  -  Hoţul de timp  -  Sedrina  -  Învingătorul ia totul  -  Proces neverbal  -  Pacientul  -  Jocul  -  Regele animalelor  -  Macii  -  Piese de muzeu  -  Cinci personaje în căutarea unor măşti vesele  -  Experimentul  -  Pure Evil  -  Legenda "OMU"-rilor  -  Halucinaţie  -  Un viol ratat (Din neant)  -  Calul cruciatului  -  Războiul  -  Cincizeci  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (II) Poetul Soarelui  -  Casa nebunilor  -  Puterea pereche  -  Proiecţionistul  -  Theron Girradus  -  Cum să te fereşti de urs  -  Poveste de culcare  -  Amintiri trecute şi viitoare  -  Luminile oraşului XVIII  -  Camera de la capătul holului  -  Unii îmi zic Charon...  -  Lumina de jad  -  Capsula  -  Cioara  -  Pierderea  -  Proză absurdă  -  Nu este prima dată  -  Bătălia pentru supravieţuire  -  Fata din vis  -  Renaşterea...

"Testamentul de ciocolată" - o excepţională provocare

* asa a apreciat profesorul Viorel Mortu, cartea scriitorului Marian Coman * romanul "Testamentul de ciocolata" a fost lansat, joi, la Biblioteca Judeteana "Panait Istrati" din Braila

Publicat Duminică, 11 Noiembrie 2007, ora 11:54

Scriitorul brailean Marian Coman, redactor-sef al cotidianului "Obiectiv - Vocea Brailei", a reusit sa ofere cititorilor sai cel de-al doilea volum, "Testamentul de ciocolata", despre care criticii au spus ca este mult mai spectaculos si mai profund decit primul volum, "Nopti albe, zile negre", publicat in urma doi ani. Lansarea de joi seara, de la Biblioteca Judeteana "Panait Istrati", a adus la Braila reprezentantii editurii "Tritonic" si alti scriitori apreciati si publicati la editura, Zully Mustafa si Mihai Galatanu.
      Despre protagonistul evenimentului, Marian Coman, reprezentantul bibliotecii, Dan Bistricean, a spus ca este un scriitor de valoare si un gazetar de forta, iar ca argumente a adus editorialele scrise in "Obiectiv" si premiile adunate de autorul brailean. Redactorul-sef al editurii "Tritonic", scriitorul Michael Haulica, moderatorul intilnirii, a precizat ca a venit impreuna cu ceilalti scriitori pentru a-l sustine pe Marian Coman, dar a prezentat brailenilor si doua dintre volumele sale, "Asteptind-o pe Sara" si "Nu sint guru". Tinara scriitoare Zully Mustafa a prezentat, de asemenea, romanul sau "Strugurii s-au copt in lipsa ei".
      Despre scriitorul Mihai Galatanu, Michael Haulica a spus ca este nu numai un poet extraordinar, ci si un prozator plin de farmec, "Strada plantelor si alte povestiri", venind sa argumenteze conceptia autorului despre scriitura. A fost prezentata apoi cartea directorului editurii "Tritonic", Bogdan Hrib, "Filiera greceasca", o carte politista pe care Michael Haulica a apreciat-o drept "roman mitraliera pe care nu poti sa-l lasi din mina". In calitate de director de editura, Bogdan Hrib a mai atras atentia asupra faptului ca in Braila se vind foarte greu cartile prin librarii si a recomandat celor interesati sa achizitioneze o carte sa acceseze site-ul editurii, www.tritonic.ro, unde exista o librarie virtuala.

Foarte subtil, acest puzzel al naratiunii care provoaca imaginatia

Mihai Galatanu a spus despre cartea lansata joi seara, "Testamentul de ciocolata", ca primul lucru pe care-l vor remarca cititorii va fi excelenta scriitura. "Marian Coman este un foarte bun stilist. Acum ramine sa umple cu forta ceea ce va spune. Cred ca lumea a uitat ce e mai important, idealul. Fara ideal sintem pierduti, iar eu cred ca Marian Coman il are deopotriva in minte, in suflet si in carte". La rindul sau, Michael Haulica a spus ca cea de-a doua carte a lui Marian Coman, "Testamentul de ciocolata", este pasul urmator in cariera lui ca scriitor, ca este o carte mai coerenta, mai bine lucrata. Profesorul Viorel Mortu a atras atentia ca "Testamentul de ciocolata" nu e un roman provincial, ci o carte excelenta care, daca ar beneficia de un marketing eficient, ar putea ajunge un foarte bun roman al anului 2007. "Ma asteptam sa fie ceva in genul cartii de acum doi ani. Este altceva, mult mai spectaculos si mult mai profund. E o exceptionala provocare. Stilistic vorbind, naratologic, este un roman exceptional de bine lucrat, aproape filigranat in niste chestiuni de o subtilitate cum rareori la tinerii prozatori gasim. Sint evocate excelent medii sociale, iar marea este prezenta in pagini exceptionale. Zona de interpretare este foarte lunecoasa. E o carte de citit cu condeiul in mina, nu poti sa o intelegi decit daca patrunzi in aceasta zona a faliilor structurilor epice care se compun altfel in final. Foarte subtil, acest puzzel al naratiunii care provoaca imaginatia. Cititorul este provocat sa se implice si sa mediteze fie asupra unei virste revolute, fie asupra unui adolescent rebel, fie asupra unui destin de tinar sagetat de absolutul in iubire. Un roman extrem de pretentios la lectura", a spus profesorul si publicistul Viorel Mortu.
      Dupa alte citeva discutii pe marginea volumului lansat, autorii volumelor de la "Tritonic" au dat numeroase autografe.

Sursa :   Obiectiv