Învingătorul ia totul  -  Jocul Zeilor (VI)  -  Îngerul cenuşiu - Zora  -  Luminile oraşului XXX  -  O dimineaţă perfectă  -  Melcul  -  Drumul spre  -  Amintirile unei lumi departe, departe de tot  -  Chipul de pe Marte  -  Big Bang Boo  -  Nouăsprezece zile (II)  -  Fugind pe cerc  -  Acolo sus, vulbul  -  "Coincidenţă !" au strigat  -  Reactorul  -  Cursa  -  Ambiguitate clinică  -  Meduza (III)  -  Aseară...  -  Somnul uitării  -  Cartea cu autor necunoscut  -  Piatra  -  Nu ne vom mai întâlni în toamnă, domnule profesor !  -  Înălţarea  -  Ultima ispitire a sfântului Anton  -  Puterea pereche  -  Evadare din Paradis  -  Cum să te fereşti de urs  -  Calul cruciatului  -  Un moment nou sau Cădere în cap spre cerul liber  -  Meduza (II)  -  Povestea trenului  -  Câmpurile magnetice ale lui Belizarie  -  ªarpele Midgardului  -  StarCraft : Musafiri nepoftiţi  -  “Virusul”  -  Punct. ªi atât  -  Vatmanul - Purificarea  -  Un pahar de vin  -  Supravieţuitorul  -  Nebunul  -  Meduza (VI)  -  Jocul Zeilor (VII)  -  Resacul Timpului  -  Chat Room  -  Oglinda  -  Proză scurtă  -  Alfa şi Omega  -  Aici şi acum  -  Soldatul

"Schitul lupilor", cartea unui destin

Focsaneanul George Grigore a beneficiat la lansarea volumului sau de prezenta profesorului Gheorghe Zaharia

Publicat Duminică, 17 Februarie 2008, ora 10:06

"Schitul lupilor" este o carte a destinului, a initierii, scrisa de un nevazator care vede adincimile existentei.

Biblioteca Judeteana "Duiliu Zamfirescu" din Focsani a gazduit acum, la sfirsit de an, o lansare de carte speciala, prezentarea unui volum scris de un nevazator, focsaneanul George Grigore. Cartea sa, "Schitul lupilor", a beneficiat ieri de prezenta numeroasa a celor dragi, dar si a celor care apreciaza scrisul. Printre cei care a ales sa vorbeasca despre "Schitul lupilor" s-a numarat si profesorul Gheorghe Zaharia, acesta trecind in revista parte din simbolurile prezente in carte, de la lupi-daoi, boala, dragoste si destin. "Cei care se uita, nu vad. Cei care nu vad, vad mult mai profund, vad adincimile, nu numai suprafetele.
      Asistam la un paradox: un om care nu vede demonstreaza ca poate vedea lumea. Orbul este privit dual: orbirea ca pacat si orbirea ca profunzime. Acest al doilea inteles inseamna si cunoastere, vizionarism si initiere. Cartea chiar se termina cu un tablou al initierii. Eroul se vindeca prin dragoste", a declarat profesorul Gheorghe Zaharia. De asemenea, printre cei care si-au exprimat aprecierea fata de cartea scrisa de George Grigore s-au numarat si Paraschiv Usturoi, directorul Directiei pentru Cultura Vrancea, dar si Mircea Bucur, presedintele Fundatiei "Cartea Calatoare" Focsani, organizatie care se ocupa de promovarea creatiilor celor care nu vad si care i-a oferit scriitorului tehnologia vocala pentru calculatorul sau.

De altfel, George Grigore a adus la lumina mai multe pagini publicate in revista fundatiei, Radar, unde a publicat un foileton intitulat "Lumea de dincolo de sticla". De altfel, pentru ca acest roman sa vada lumina tiparului de Craciun au "complotat" atit Mircea Bucur, presedintele Fundatiei "Cartea Calatoare", cit si jurnalista Claudia Toader, fiica autorului, care este si voluntar al fundatiei.

Evident emotionat de cadou si de toate cele declarate la prezentarea volumului sau, scriitorul a specificat ca va dona 15 volume din "Schitul lupilor" pentru Biblioteca Judeteana, pentru toti cei interesati de scriitura vrinceana.

"Lansarea acestei carti completeaza destinul acestui tinut. Nu numai ca se scriu multe carti, insa multe sint foarte bune", a mai precizat Gheorghe Zaharia.

Din pacate insa, promovarea scriitorilor vrinceni nu se ridica la nivelul creatiilor lor. Iar in ziua de azi nu este de ajuns sa fii genial, trebuie sa te si ridici din mijlocul mediocritatii. Speram ca prin "Schitul lupilor", George Grigore sa vada drumul spre apreciere.

Sursa :   Iulia CRETU (Ziarul de Vrancea)