Vatmanul - Mass Media  -  Puroi III  -  Luminile oraşului XV  -  Accidentul  -  Interferenţe  -  Taina norilor  -  Meduza (XII)  -  Luminile oraşului VII  -  Drumul care nu se vede  -  ªarpele de aramă (I)  -  Fântâna de iasomie  -  Program de criză  -  Jocul Zeilor (IX)  -  Plasa pe jăratic  -  Pacientul  -  Echilibrul  -  Ambuscadă pe Uslar  -  Alfa si Omega. Moon  -  Un moment nou sau Cădere în cap spre cerul liber  -  Bella. Moartea unui body-guard  -  Avatarul  -  Uezen. Echilibrul lumilor  -  Mutare disciplinară  -  Eu sunt viu, voi sunteţi morţi !  -  10 minute pâna la explozie  -  Legenda "OMU"-rilor  -  Uitarea  -  Schimbare de management  -  Câmpul de luptă  -  Fălci însângerate  -  Praf minune (III)  -  Marea Neagră. Iulie  -  Mesajul  -  Luminile oraşului XXVIII  -  Contrapaganda  -  Întâlnirea  -  Poveste de mahala II : Oiţa rătăcită  -  "ªi caii se împuşcă, nu-i aşa ?"  -  Floarea de loldilal  -  Secretul  -  Conştientizarea  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  Jocul  -  Zodia de apă - Niagara poetry  -  Mimi, Momo şi Mumu  -  Cărăușul  -  Vizita  -  O şansă pentru câţiva  -  Ziua în care pământul s-a oprit  -  Visând cu ochiul deschis

"Într-un pat sub cearşaful alb"

Apari

Publicat Duminică, 8 Iunie 2008, ora 10:10

Pe piaţa spaniolă de carte a apărut la sfârşitul lunii mai, la Editura Bassarai, volumul de debut al tinerei autoare Andra Rotaru (n.1980 Bucureşti), “En una cama bajo la sábana blanca” (“Într-un pat sub cearşaful alb”).
      Traducerea aparţine Adelinei Butaciu, Mariei Luiza Icriverzi, Borja Pujol López Araquistain, sub îndrumarea scriitorului sud american Daniel González Dueñas.
      Cartea, cu titlul omolog “Într-un pat sub cearşaful alb” a văzut lumina tiparului în anul 2005 la Editura Vinea/ Bucureşti, volum distins cu premiile naţionale Mihai Eminescu-Botoşani, al Uniunii Scriitorilor din Sibiu, al Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti, premiul Tudor Arghezi-opera prima la Tg. Jiu şi de asemenea a fost nominalizat la premiile de debut ale USR pe anul 2006.
      “Volumul Andrei Rotaru, “Într-un pat sub cearşaful alb”, este unul greu de clasificat, fără corespondent în poezia ultimei generaţii şi nu numai. Destul de excentrică în peisajul liric actual, poezia Andrei Rotaru din volumul “Într-un pat sub cearşaful alb” este un subtil clin d'oeil, o invitaţie la un dialog cultural, adesea implicit, un spaţiu de meditaţie care se cere completat cu imaginaţia, cunoştinţele, sensibilitatea şi, nu în ultimul rînd, inteligenţa potenţialului cititor.” (Tudorel Urian-România literară nr.10/10 martie 2006)
      Pătrunderea pe piaţa internaţională de carte a autorilor români trebuie să reprezinte unul dintre fenomenele normale şi constante ale industriei cărţii din România, un fapt reprezentativ pentru o naţiune care e datoare să investească în scriitori constant, pentru ca publicul străin să poată avea acces la numele şi cărţile literaturii române. O relaţie reciprocă şi un schimb necesar în condiţiile în care literatura şi scriitorii legitimează un popor.