Întâlnirea  -  Călătorie în spaţiu-timp  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Istoria spirilor de la începuturi până la trecerea munţilor  -  Ambiguitate clinică  -  Asura Ni, Drahan - I - Bolte de Crini  -  Ambuscadă pe Uslar  -  Drumul spre  -  Inelul de platină  -  Virus de sticlă  -  Hora Ielelor, Pensiune  -  Între două lumi  -  Odă pentru Măria Sa, Îngerul nostru  -  Jocul Zeilor (II)  -  Îndelunga aşteptare  -  Dincolo de evoluţie  -  Luminile oraşului 2 (III)  -  De profundis  -  Ultima frontieră  -  Schimbare de management  -  Coconul  -  Unde dai şi unde crapă!  -  Cum le văd "ei" pe "ele" în Galeria de artă "Trei Salcâmi"  -  ªarpele de aramă (I)  -  Himera  -  Supravieţuitorul  -  Luminile oraşului XIII  -  Transcendere  -  Strada castelului : Câte lumi  -  Follow-Me  -  Taina leului  -  Luminile oraşului XXVIII  -  Recreaţia  -  Dumnezeul unei lumi mărunte  -  Cinci personaje în căutarea unor măşti vesele  -  Casa de la marginea pădurii  -  Labirintul de gheaţă  -  Efect de înflorire (Napoca)  -  Big Bang Boo  -  Dincolo de ceţuri  -  Archeopterix  -  Bătrânul, literele şi noaptea  -  Nouăsprezece zile (I)  -  Oglinda  -  Drum fără întoarcere  -  O noapte într-un ceas  -  Nu deschideţi uşa  -  Chat Room  -  Cerc la persoana întâi  -  Păsări de pradă

"Într-un pat sub cearşaful alb"

Apari

Publicat Duminică, 8 Iunie 2008, ora 10:10

Pe piaţa spaniolă de carte a apărut la sfârşitul lunii mai, la Editura Bassarai, volumul de debut al tinerei autoare Andra Rotaru (n.1980 Bucureşti), “En una cama bajo la sábana blanca” (“Într-un pat sub cearşaful alb”).
      Traducerea aparţine Adelinei Butaciu, Mariei Luiza Icriverzi, Borja Pujol López Araquistain, sub îndrumarea scriitorului sud american Daniel González Dueñas.
      Cartea, cu titlul omolog “Într-un pat sub cearşaful alb” a văzut lumina tiparului în anul 2005 la Editura Vinea/ Bucureşti, volum distins cu premiile naţionale Mihai Eminescu-Botoşani, al Uniunii Scriitorilor din Sibiu, al Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti, premiul Tudor Arghezi-opera prima la Tg. Jiu şi de asemenea a fost nominalizat la premiile de debut ale USR pe anul 2006.
      “Volumul Andrei Rotaru, “Într-un pat sub cearşaful alb”, este unul greu de clasificat, fără corespondent în poezia ultimei generaţii şi nu numai. Destul de excentrică în peisajul liric actual, poezia Andrei Rotaru din volumul “Într-un pat sub cearşaful alb” este un subtil clin d'oeil, o invitaţie la un dialog cultural, adesea implicit, un spaţiu de meditaţie care se cere completat cu imaginaţia, cunoştinţele, sensibilitatea şi, nu în ultimul rînd, inteligenţa potenţialului cititor.” (Tudorel Urian-România literară nr.10/10 martie 2006)
      Pătrunderea pe piaţa internaţională de carte a autorilor români trebuie să reprezinte unul dintre fenomenele normale şi constante ale industriei cărţii din România, un fapt reprezentativ pentru o naţiune care e datoare să investească în scriitori constant, pentru ca publicul străin să poată avea acces la numele şi cărţile literaturii române. O relaţie reciprocă şi un schimb necesar în condiţiile în care literatura şi scriitorii legitimează un popor.