evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Norul de argint  -  Poveste de viaţă  -  Omul apropiat  -  Accidentul  -  Cerşetorul  -  Război obişnuit  -  Poetul cerşetor  -  Un singur trup, un singur suflet  -  Solilocviu  -  Virus de sticlă  -  Pastel  -  Bătrânul, literele şi noaptea  -  Catedrala  -  Strada inocenţilor  -  Creatorul  -  Luminile oraşului XIX  -  În umbra sorţii  -  Valoare reziduală  -  Înainte ca toate imaginile să dispară...  -  Trenul  -  Paradox  -  Corabia nebunilor  -  Genocidul  -  La chambre quotidienne (fr)  -  Luminile oraşului XX  -  Jocul Zeilor (VIII)  -  Ion cel fericit  -  Mămica şi El Diablo  -  Lumina de jad  -  Îmbrățișare  -  Starea de trecere  -  Hoţul de timp  -  Aedes  -  Lumea prin ţeava puştii  -  Stiinta si tehnica  -  Cărăușul  -  Întunericul vieţii  -  Povestire  -  Ceasul voinicului  -  Puroi II  -  Legenda "OMU"-rilor  -  Aether pro narcosi  -  Război total  -  Antarctic City  -  Întâlnirea  -  Ultima eclipsă (I)  -  Cyborg story  -  Pierduţi în ceaţă  -  Legendele Căutării  -  Inelul de platină


Simeon al II-lea construieşte suspansul iar Aurelius Belei construieşte un salvator

Ovidiu Bufnilă
ovidiubufnila.ning.com



Publicat Marţi, 12 Februarie 2002, ora 10:05

      Miscarile publice ale lui Simeon al II-lea debuteaza pe tabla de sah bulgareasca într-o maniera care pare sa confuzioneze analistii si mass media. Departe de a da declaratii ferme asupra viitorul sau politic, Simeon al II-lea se întâlneste cu regina Nour a Iordaniei si cu înaltele fete bisericesti ale Bulgariei. Deschiderea pare inspirata, de vreme ce fostul rege vrea sa conecteze imaginarul bulgar la vremurile de dinaintea celui de-al doilea razboi mondial. El vorbeste despre o renastere în aceeasi maniera în care Aurelius Belei construieste un Salvator în povestirea sa SILVOMATUL, una din bijuteriile fandomului românesc. Aurelius Belei vorbeste despre forta vietii în timp ce Simeon al II-lea declara ca mizeaza pe tânara generatie scolita la Oxford si pe care o cheama alaturi de el.
      Încercarea fostului rege de a diminua imaginea de vârstnic inspirat ar putea avea succes dar ar putea si sa esueze având în vedere dinamica politicului în plan euro-asiatic. Fostul rege pare a cauta sprijinul omologilor sai din lumea Orientului pentru a-si asigura sprijinul minoritatii turce dar e de crezut ca va apela si la sprijinul monarhiilor europene. Prima lui deschidere dovedeste preocuparea pentru regimul conflictual balcanic si tocmai aici politica lui ar putea primi lovituri serioase.
      Asupra constructiei eroului salvator, Aurelius Belei vorbeste despre vioiciunea germenelui salvator care se auto-construieste prin încercari în timp ce fostul suveran bulgar construieste ideea de salvator prin adaugare, construind în acelasi timp suspansul asupra viitorului sau politic. Construindu-se pe sine într-o lume ostila, Silvomatul lui Aurelius Belei împartaseste o stare de religiozitate fata de hazard, fluiditatea constructiei sale fiind vitala pentru constructia într-un spatiu deloc favorabil.
      Simeon al II-lea construieste suspansul pentru ca doreste o temporizare si o tatonare a actiunii sale politice, propriul sau câmp de batalie. Din acest punct de vedere, Simeon al II-lea ramâne prins în structura sa monarhica el nefiind un politician. Ar fi plauzibila încercarea sa de a reinstaura monarhia în Bulgaria printr-un invers strategic. Liber de asemenea sarcini, scriitorul alcatuieste exemplaritatea textului sau fara a se teme de jocurile de cancelarie, fie ea occidentala sau orientala. Aurelius Belei construieste în acest mod un Salvator credibil în economia textului sau în timp ce Simeon al II-lea este constrâns sa joace în final cartea monarhiei folosindu-se cu inspiratie de contextul politic care da monarhiilor lumii lovituri subtile dar devastatoare.
     

© Copyright Ovidiu Bufnilă
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online