O faptă eroică fără de ecou  -  Fereastra din spate  -  Uezen. Echilibrul lumilor  -  Călătoria unui artist...  -  Cartea cu autor necunoscut  -  Bătălia pentru supravieţuire  -  Luminatii, efemeride simbolice  -  Cinci personaje în căutarea unor măşti vesele  -  Pierderea  -  Invizibilul  -  Recreaţia  -  Mamal - Despărţirea  -  Imdiola  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (II) Poetul Soarelui  -  Viziune  -  Exterminatorul  -  Luminile oraşului X  -  Lumină dublă  -  Cristerra  -  Copilul gheţii  -  Luminile oraşului VIII  -  Follow-Me  -  Luminile oraşului XXII  -  Lunea Maniacilor  -  Întunericul de dincolo  -  Avatarul  -  În tren  -  Meditaţie  -  Odă pentru Măria Sa, Îngerul nostru  -  Inelul de platină  -  Children of mine  -  Luminile oraşului XXXI  -  Poveste cu un zmeu  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  ªi atunci...  -  Gheşeft  -  Lumina de jad  -  La frontieră  -  Istoria spirilor de la începuturi până la trecerea munţilor  -  Visând cu ochiul deschis  -  Arta fugii în cinci acte  -  Efect de înflorire (Napoca)  -  Pure Evil  -  Lumina neagră  -  Muza  -  La vânatoare da "Eilian"  -  Variaţiuni pe o temă mai veche  -  O lumânare pentru mama !  -  Panica  -  ªarpele Midgardului

Cătălin Sandu şi oglinzile

Publicat Vineri, 21 Iunie 2002, ora 10:05

Catalin Sandu produce o propozitie memorabila '' O clipa degetele patrunsera dincolo, printre iluzii''. Propozitia se gaseste în Duel cu ceata si lotusi publicata la editura Media-Tech în 2000 cu un an înainte de Fragmentalia sau Penultimul razboi mondial si Bufnila se înfasoara în dublul sau meditând la învolburarile lui Catalin Sandu, patrunzând ca întotdeauna cu evlavie în iluziile si lumile virtuale, liber spiritul fiind sa se hârjoneasca printre utopii si vise si sa multumesc tuturor sefistilor români care au avut îngaduinta si superbia de a ma lasa slobod prin lumile lor. Catalin Sandu e un scriitor stapân pe uneltele sale. Dar cine sunt eu sa afirm un asemenea lucru? Eu sunt o In-existenta. Catalin Sandu în schimb, în virtualitatea lui, în curajul lui nebun de a decorpora personajul, este chiar decorporatorul care, oarecum pervers, îsi siluieste personajul luându-i trupul si lasându-i ideea. Nu personajul zâmbeste ci pura idee. Ea patrunde în iluzii si nu degetul-personaj care nu este ca si cum ne-ar indica. Catalin Sandu stapâneste timpul nedându-ne socoteala de schimbarea formelor sale, lucrând plin de fantezie asupra timpului sau neluându-ne parca în seama. Catalin Sandu lucreaza cu ACUM si apoi cu imperfectul aruncându-se în participiu. Textul sau este plin de oglinzi. Oricum te-ai întoarce, te opresti între oglinzi. Oglinzile sunt ale sale, oricum ne-am privi îl vedem pe Catalin Sandu ridicând din umeri, alergând repede prin fictiunile lui. Avem de-a face cu un scriitor dezinvolt care-si trece personajul într-altul fara prea multe remuscari, e econom în felul sau, face economie de gesturi dar si de personaje nefiind baroc ci liber sa povesteasca, poate, la infinit. Aceasta dorinta irepresibila de a nu încheia textul si de a-l lasa deschis e un mod natural de a fiinta la Catalin Sandu. El e un creator si nu un om, o înjghebare lumeasca naravita la scris prin reflexie.