BO  -  Dispariţia  -  Vânătoarea  -  Luminile oraşului XII  -  Oglinda îngerilor  -  Limoniu  -  Epsilon  -  Fereastra din spate  -  Experienţă pecuniară  -  Poveste cu un zmeu  -  Întunericul de dincolo  -  Simbioza  -  Strada castelului : Câte lumi  -  Vatmanul - O pasiune  -  Proză absurdă  -  Panica  -  Pojghiţa subţire a conştiinţei  -  Fiii lui Rawser  -  De o sută de ori Adrian  -  Praf minune (III)  -  Vatmanul - Anton şi Marcel  -  ªarpele de aramă (I)  -  Avocatul celui care a vrut să mă omoare  -  Experimentul  -  Luminile oraşului XXXIII  -  Bumerangul lui Zeeler  -  Ziua a şaptea  -  Cartea cu autor necunoscut  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (III)  -  Luminile oraşului XIV  -  Mergem acasă  -  A Doua Epocă Întunecată  -  Luminile oraşului XX  -  Călătorii cu îngeri  -  Străinul  -  Către a opta zi  -  Cel care nu mai e  -  Icoana  -  Turnul de calcar  -  StarCraft : Musafiri nepoftiţi  -  Paznicul grădinii de piatră  -  Jocul libertăţii  -  Jocul Zeilor (V)  -  Spiritul este liber şi insurgent  -  Între două lumi  -  Hoţul de timp  -  Al nouălea iad  -  "Coincidenţă !" au strigat  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Meduza (VIII)

A apărut "Antologia Scriitorilor de Limbă Română din Québec", Canada

Publicat Duminică, 29 Noiembrie 2009, ora 11:08
Download : aslrq_anthologie_low_res.pdf

La mii de kilometri de ţară, oameni împătimiţi de frumos, atât de diferiţi ca vârstă, educaţie sau preocupări cotidiene, se asociază, ori de câte ori se iveşte prilejul, întru sprijinirea necondiţionată a promovării şi perpetuării limbii lor de origine. Asociaţiile, indiferent de vechimea sau coloratura lor, dacă sunt conduse cu onestitate şi conştiinciozitate, devin adevărate puncte de sprijin pentru comunităţile de care aparţin. Una dintre ele, mergând pe urmele acestui vechi deziderat, dar ancorată puternic în curentul novator al timpului, este şi Asociaţia Scriitorilor de Limbă Română din Québec (ASLRQ).

Adunând, iniţial, în jurul ei, oameni înzestraţi literar din zona oraşului Montréal şi din împrejurimi, conducerea ASLRQ şi-a dat seama că, pentru a fi cu adevărat de folos comunităţii româneşti locale, are nevoie de internaţionalizare. Francofonia, prin extinderea şi plurivalenţa ei, s-a dovedit, în cazul nostru, linia naturală, ligamentul necesar diversificării şi îmbogăţirii moştenirii noastre culturale. Ca urmare, ASLRQ şi-a mărit constant numărul de membri, încorporând, statutar, în rândurile ei, nume cunoscute din şi din afara provinciei Québec.

La numai un an de la înfiinţare, remarcându-se prin supleţe, iniţiativă şi inventivitate, ASLRQ a început să se impună ca una dintre organizaţiile locale care promovează susţinut cultura românească. Eterogenitatea asociaţiei, în pofida unor preziceri mai puţin optimiste, s-a dovedit a fi braţul ei de forţă. Debarasată de pretenţii egocentriste, de măcinări interne futile, ţinându-se, declarat, în afara oricăror încercări de partizanat politic, ASLRQ îşi continuă drumul pe care şi l-a ales.

În colaborare cu Fundaţia Română din Montréal şi Asociaţia Culturală Română, ASLRQ a organizat, a sprijinit şi a participat la numeroase activităţi de interes comun. Prin intermediul „Suplimentului literar“ al revistei Tribuna Noastră, ASLRQ şi-a făcut prezenţa cunoscută, şi recunoscută, pe planul cultural local, iar prin intermediul site-ului de internet (www.aslrq.ro), prezenţa globală. În acelaşi timp, cenaclul virtual „Prietenii poeziei“ stă ca o mărturie a înţelegerii cu care privim şi încurajăm participarea confraţilor noştri întru ale scrisului, indiferent de coordonatele lor de activitate. Scriitori şi poeţi de valoare recunoscută împart frăţeşte spaţiul cu autori în curs de afirmare.

Să nu fie nimănui, în acest caz, cu mirare că, bazându-ne pe un fundament atât de solid, am decis să trecem la editarea unei antologii. Credem că este cel mai potrivit mod de reprezentare a gradului de colaborare şi asociere la care am ajuns.

Mulţumind, cu acest prilej, tuturor celor care s-au implicat în realizarea acestui proiect, ne afirmăm convingerea că eforturile noastre vor fi răsplătite.

Adrian Erbiceanu / Ionuţ Caragea

Preşedinte / Vicepreşedinte

Scurtă prezentare a ASLRQ

După cum se menţionează şi pe siteul oficial www.aslrq.ro, site dezvoltat şi întreţinut în totalitate de însuşi vicepreşedintele şi cofondatorul ASLRQ, scriitorul Ionuţ Caragea, Asociaţia Scriitorilor de Limbă Română din Québec are ca scop să reunească scriitorii de limbă română din provincia Québec şi scriitorii români cu orientare francofonă din exteriorul provinciei Québec, implicându-se în promovarea culturii româneşti în provincia Québec, în Canada şi pretutindeni în lume. La doar un an şi jumătate de la înfiinţare ASLRQ numără printre rândurile sale nu mai puţin de 45 membri stabiliţi în Canada, România, Franţa şi Polonia (aproape jumătate fiind şi membri ai USR): Decebal Armaşu, Angela Baciu-Moise, Veronica Balaj, Alina Beiu-Deşliu, Ovidiu Bufnilă, Elena Buică, Mihaela Burlacu, Ionuţ Caragea, Eugen Enea Caraghiaur, Marius Chelaru, Daniel Corbu, Melania Cuc, Valeriu Cuşner, Emilia Dabu, Ion Anton Datcu, Ştefan Doru Dăncuş, Adrian Erbiceanu, Petre Flueraşu, Constantin Frosin, Angela Furtună, Traian Gărduş, Basile Gliga, Corneliu Leu, Rodica Elena Lupu, Ionela Manolescu, Virginia Mateiaş, Adrian Munteanu, Angela Nache-Mamier, George L. Nimigeanu, Mia Pădurean, Carmen Poenaru, Aurel Pop, Mariana-Ionela Pop, Ionel Popa, Virgil Răzeşu, Ana Ruse, Lia Ruse, Dumitru Scorţanu, Petruţa Spânu, Luminiţa Suse, Elena Ştefoi, Miruna Tarcău, Vicky Tarcău, George Tăutan, Viorel Zegheru. Antologia ASLRQ, a treia carte apărută la Editura ASLRQ din Montréal, editură fondată de Adrian Erbiceanu şi Ionuţ Caragea, prezintă primii 39 membri, în ordinea intrării în asociaţie. Antologia cuprinde biografii şi creaţii în limbile română şi franceză, aşezate în 164 pagini, format academic.

Antologia ASLRQ a apărut prin efortul colectiv al membrilor, drept pentru care ţinem să ne exprimăm deosebita recunoştinţă celor care s-au implicat în acest proiect îndrăznet.