Experimentul  -  Imdiola  -  Vrăjitorul  -  Luminile oraşului VIII  -  Elegie pentru Jeromed  -  Himera  -  O faptă eroică fără de ecou  -  Povestea (?) Pensionarului Incredul  -  Jocul Zeilor (VI)  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Furnizorul de vise  -  Praf minune (III)  -  Aici şi acum  -  Luminile oraşului XVII  -  Delir  -  Decablat  -  "Coincidenţă !" au strigat  -  Gânduri  -  A şaptea faţă a tăcerii  -  Meduza (XII)  -  Novo Homo Sapiens  -  Luminile oraşului XXXII  -  Lumânărica se pregăteşte să trăiască  -  Puterea pereche  -  Cum să te fereşti de urs  -  Vatmanul - O pasiune  -  Cap de listă  -  Camera de la capătul holului  -  Fotografii  -  Variaţiuni pe o temă mai veche  -  Îmbrățișare  -  Luminile oraşului IV  -  Luminile oraşului VII  -  Îngerul cenuşiu - Zora  -  Luminile oraşului XXIX  -  Chipul de pe Marte  -  Duhovnicul  -  Darul divin  -  Orb  -  Coconul  -  Omul cu păsări  -  Luminile oraşului II  -  Străinul  -  Drumul spre (II)  -  În umbra sorţii  -  Revederea de 20 de ani  -  Cojocul (Cujuh)  -  Ultima eclipsă (II)  -  Unde dai şi unde crapă!  -  Amintiri trecute şi viitoare

Apariţie editorială: Snowdon King (Ionuţ Caragea) - "Conştiinţa lui Uezen"

Publicat Duminică, 29 August 2010, ora 11:50

Scriitorul scrie acest roman sub pseudonimul Snowdon King, iar cartea este continuarea nuvelei "Uezen", prezentă în antologia "Uezen şi alte povestiri".

Ilustraţiile din interiorul volumului şi coperţile aparţin artistului Janos Miklos. Tehnoredactarea şi cuvântul înainte au fost realizate de editorul Dumitru Scorţanu, cel care l-a descoperit pe autor şi l-a susţinut pe parcursul celor 17 volume publicate.

Snowdon King (Ionuţ Caragea), născut pe 12 aprilie 1975 la Constanţa, este un scriitor român din diaspora, membru al Uniunii Scriitorilor din România, filiala Iaşi. Trăieşte în Montréal, Canada şi este co-fondator şi vicepreşedinte al Asociaţiei Scriitorilor de Limbă Română din Québec.. Este poet, prozator de ficţiune, critic, editor, autor de aforisme şi promotor literar.

Snowdon King (Ionuţ Caragea) a debutat în anul 2006, la Editura STEF din Iaşi, cu volumul de versuri "Delirium Tremens". Colaborează cu numeroase reviste de literatură şi situri de poezie în limbile română, franceză şi engleză. Este publicat pe numeroase situri de citate celebre din România sau din străinătate. A obţinut mai multe premii la concursuri naţionale de poezie şi proză scurtă. Participă în 2007, 2008 şi 2009 la cel mai important concurs de ficţiune din România desfăşurat la Timişoara - Helion, fiind printre laureaţi la toate cele trei ediţii. În urma acestor rezultate se decide să publice la editura Fides prima sa carte de ficţiune intitulată "Uezen şi alte povestiri".

"Conştiinţa lui Uezen" cât şi celelalte titluri ale autorului pot fi comandate de la Editura Fides (editura_fides@yahoo.fr) sau de pe Librărie.net (http://www.librarie.net/autor/32510/ionut-caragea).

Lectura volumului, în format Adobe flash, este posibilă pe siteul personal al autorului: http://www.ionutcaragea.ro/Proza_files/proza%20S.F.htm.

Cuvânt înainte de Dumitru Scorţanu

Ionuţ Caragea,

ori

Un pariu cîştigat cu literatura

Cum l-am cunoscut pe Ionuţ Caragea? Sînt cîţiva oameni care pot mărurisi că ştiu cum, dar foarte puţini pot înţelege natura relaţiei stabilite între noi, doi oameni aflaţi la antipozi, care nu s-au întîlnit în „realitate“ decît de două ori, cîte o după-amiază. Doi oameni din generaţii diferite. Mi-ar putea fi, la limită, chiar şi fiu. Dar doi oameni avînd drept puncte comune grija aproape obsesivă pentru detaliu, dorinţa de a atinge perfecţiunea.

Căutînd tinere talente în poezie, încă neafirmate, ca să pornesc activitatea unei colecţii noi, la o editură recent înfiinţată la Iaşi, i-am descoperit poeziile pe Google. Cu alte cuvinte, el avea deja bine înrădăcinată în mintea sa ideea că se născuse ca poet pe Google. Cum am mai spus-o într-un loc, întîlnirea cu primul manuscris al lui Ionuţ a fost una cu totul deosebită. El dorea un volum ilustrat, eventual color, eu l-am sfătuit să debuteze pe hîrtie cu un volum complet, doar text, să nu coste prea mult. Oricum, eram absolut convins că va face o figură foarte bună, că va crea un curent, că va fi urmat, cum sper şi acum, şi de alţi tineri români. De la bun început el mi-a spus (şi chiar citisem cîte ceva pe net) că scrie şi SF. I-am spus sincer că este un domeniu în care nu vreau să intru, întrucît nu îl stăpînesc. Dar iată că, după treisprezece volume de poezie şi două de aforisme, după vreo două tentative mai timide, mă abordează abrupt: „hai să facem SF-ul“. Cum între timp s-a copt ca poet, cum între timp, o dată cu afirmarea deplină ca un poet de seamă al vremurilor noastre în literatura română, a devenit mai detaşat şi a început să nu mai ia în seamă micile zvîrcoliri de invidie ale celor incapabili de cel mai simplu act creator, am fost de acord imediat.

Ar fi fost de neconceput pentru mine ca după ce m-am lăudat tuturor că l-am descoperit (pus în valoare) pe poetul Ionuţ Caragea, să nu-l fi publicat într-un gen oarecum diferit. Am sperat în secret că în SF, ca şi în poezie, Ionuţ va fi un liric. {i iată, citind volumul II al primului său roman SF, pot spune că am cîştigat a doua oară pariul cu literatura: Ionuţ Caragea scrie un SF de o calitate care m-a lăsat cu gura căscată. Citindu-i aceste pagini, m-am umplut de încîntare. Ionuţ este unul dintre rarele cazuri de scriitori înzestraţi cu harul de a scoate din ei literatură de valoare aşa cum ţîşneşte apa din izvoarele munţilor. Ce să fac, în faţa talentelor mari îmi ridic întotdeauna pălăria:

— Chapeau, Ionuţ!

Dumitru Scorţanu