Casa galbenă  -  Lumea prin ţeava puştii  -  Vikingul  -  Arma secretă  -  "Coincidenţă !" au strigat  -  Tata, ceasul şi căpşunile  -  Ceaţa  -  Pojghiţa subţire a conştiinţei  -  Răscrucea  -  Peştele albastru  -  Cruciada bucătarilor  -  Sfârşitul lunii  -  Război total  -  Povestea gândacilor  -  Ultima ispitire a sfântului Anton  -  Corespondenţă literară  -  Corabia nebunilor  -  Conştiinţa împăcată  -  System Error  -  Pure Evil  -  De acum şi până-n noapte  -  Jocul Zeilor (VII)  -  Toate celelalte popoare  -  Jazzonia : Cartea Cruciadelor  -  Moştenire de familie  -  În vizită la psihiatru  -  Timpul  -  Omul - cu - sacul, Timpul şi... Eu !  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  Cursa  -  Ulysse şi Hector  -  Strada inocenţilor  -  Liniştea  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (III)  -  Camera de la capătul holului  -  Psihopatul  -  Locul pierdut  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  Coana mare se mărită  -  Citadela Asociaţiei  -  Solilocviu  -  Aer  -  Parte din mintea ta  -  Kamikaze  -  Canicula  -  Vatmanul - O pasiune  -  De aici, de sus...  -  Feţele dragostei  -  Omu' nostru de "sus"  -  Jeopardy

"M-aş bucura să am un autor român pe an de talia lui Marian Coman, pentru a-l publica"

a spus coordonatorul colectiei "fiction.ro" de la editura "Tritonic", scriitorul Michael Haulica, cu ocazia lansarii volumului de debut al prozatorului brailean

Publicat Duminică, 11 Decembrie 2005, ora 18:24

In foaierul Teatrului "Maria Filotti" a avut loc, simbata, lansarea volumului de debut al scriitorului Marian Coman, "Nopti albe, zile negre", care face parte din colectia "fiction.ro" inaugurata de editura "Tritonic".

Despre aceasta colectie, directorul editurii, Bogdan Hrib, a spus ca intentioneaza sa puna la un loc autori straini de succes cu autori romani talentati, care debuteaza abia acum pe piata romaneasca. "Astfel, incercam sa dam o sansa scriitorilor tineri, care consideram ca trebuie scosi in fata. De asemenea, vrem sa demontam mitul care spune ca nu se vind cartile. Vom incerca sa aratam ca se vind, vom pune in practica strategii de marketing verificate si care sigur vor avea succes. Vom continua sa publicam autori tineri, foarte tineri, debutanti, dar si scriitori straini de succes, pentru a oferi publicului bucuria de a descoperi o carte, de a atinge o pagina scrisa, cuvintele, bucuria mirosului de carte proaspat tiparita, senzatii pe care nu trebuie sa le pierdem".

Coordonatorul editiei "fiction.ro", Michael Haulica, a spus ca l-a ales pe Marian Coman pentru a deschide aceasta colectie a editurii "Tritonic" pentru ca are foarte mare incredere in valoarea lui, il considera unul dintre cei mai talentati scriitori din Romania si pentru ca toate creatiile sale il emotioneaza. "Astept intotdeauna cu mare nerabdare sa vad ce mai scrie si am mereu bucuria ca eu sint primul care-l citeste. Ma bucur foarte mult ca eu i-am publicat cartea de debut. In creatiile sale, foloseste SF-ul, fantezia, dar cred ca este mult mai important ce spune prin acel text. Marian Coman stie sa aseze in fraza cuvintele si te simti foarte bine citindu-i cartea. M-as bucura sa am un autor roman pe an de talia lui Marian Coman, pentru a-l publica in noua colectie".

"Marian Coman nu poate sa scrie fara sa simta tot"

Despre legatura dintre scriitorul si ziaristul Marian Coman a vorbit directorul general al cotidianului "Obiectiv - Vocea Brailei", Monica Paraschiv, care a marturisit ca, desi il stie pe Marian Coman de cinci ani, abia dupa ce i-a citit cartea a inceput sa-l cunoasca si sa-si explice de ce ii plac atit de mult editorialele semnate de el. "Marian Coman nu poate sa scrie fara sa simta tot. Cartea lui emana tristete, ridica intrebari, este o carte buna, iar o carte buna, spunea Dan Merisca, trebuie sa fie ca o ceapa. De fiecare data cind o citesti, sa descoperi ceva nou. Ca sa scrii o carte trebuie sa ai curaj sa ramii singur cu tine insuti, sa te bati cu demonii tai. Unii reusesc, altii nu. Marian Coman face parte dintre invingatori".
Marian Coman - volumul de debut : "Nopti albe, zile negre"

r>      In final, autorul a multumit celor care l-au sprijinit si l-au inteles si i-a rugat pe cei prezenti sa faca un efort de imaginatie. "Sa ne imaginam o clepsidra: in partea de sus sint visele si cosmarurile, noastre, sint ideile, fantezia, imaginarul. In partea de jos ne aflam noi, se afla realitatea concreta, spatiul in care pasim. Aceasta carte este la mijlocul clepsidrei, unde fantezia se imbina cu realitatea. "Visele" de aici ar putea fi visele oricaruia dintre voi, doar ca eu am apucat sa le scriu inaintea voastra".

Marian Coman s-a nascut la Mangalia in 1977 si este absolvent al Facultatii de Psihologie si Asistenta Sociala din cadrul Universitatii "Petre Andrei" din Iasi. A lucrat la mai multe ziare din Braila si Galati, iar acum este redactor-sef adjunct la cotidianul "Obiectiv - Vocea Brailei". Aici realizeaza si un supliment saptaminal de literatura, "Literatura si artele imaginarului", pentru care a obtinut Premiul "Romcon", al Coventiei Nationale de SF, la sectiunea Mass-media in 2004. Ca scriitor, Marian Coman a cistigat numeroase premii si a publicat in antologiile Romania SF 2001 (ProLogos, 2001), Quasar 001 (Media Tech, 2001), Noesis (Societatea Culturala Noesis, 2002 - in format electronic), Liternet 2002, vol. 3 (Liternet, 2002 - in format electronic), Alte lumi, alte legende (Media Tech, 2002) si AtelierKult (Millenium Press, 2005)

Colectia fiction.ro, primele doua volume:

- China Mieville - Statia Pierzaniei (Perdido Street Station), trad. Mihai Samoila

720 pagini, pret 27 RON (270.000 lei vechi)