evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Lumea lui Ingo  -  Coşmar  -  Vânzătorul de ghilotine  -  Principiul alibiului  -  Nopţi albe, zile negre  -  Vrăjitorul  -  Închis  -  Lacul negru  -  Masa de duminică  -  Macii  -  El cu durerile şi greşelile lor  -  Halucinaţie  -  Fără doar şi poate  -  Întâlnirea  -  Damnarea numelui  -  Parte din mintea ta  -  Universul lent  -  Jocul meu pentru Dumnezeu şi ai lui  -  Cine sunteţi?  -  Călătoria  -  Contrapaganda  -  Fragmentalism  -  Stâlpnicul  -  Zodia de apă - Niagara poetry  -  Imdiola  -  În căutarea zborului  -  Strada inocenţilor  -  Limoniu  -  Experienţă pecuniară  -  Toate celelalte popoare  -  Pescăruşul  -  Cu preţul morţii  -  Bumerangul lui Zeeler  -  Legendele Căutării  -  Luminile oraşului XXVII  -  Uşa de la baie  -  Factorul "Haos"  -  Mesajul  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Fragile  -  Călătorii cu îngeri  -  Spiritul este liber şi insurgent  -  Nu este prima dată  -  Uchin (fragment)  -  Partida de bridge  -  Obsesia  -  Dumnezeul unei lumi mărunte  -  Frumuseţea numărului unsprezece  -  Duhovnicul


Blocul P7 se mută la Cannes

Desi a avut un buget redus si a fost filmat in timp record, mediumetrajul lui Nemescu a facut furori.

News Team



Publicat Duminică, 28 Mai 2006, ora 17:51

      Filmul lui Cristian Nemescu, "Marilena de la P7", a fost unul dintre cele trei medii metraje prezentate la Cannes in sectiunea "Semaine de la critique" selectionate de cei mai importanti specialisti. "Am fost in sala la proiectia principala si reactiile au fost foarte bune", spune regizorul. Pelicula a fost realizata independent, cu un buget foarte mic, "incropit" din banii cistigati din premii, de pe la prieteni, dupa cum ne-a explicat Ada Solomon, producatoarea filmului. "La Cannes, publicul strain a rezonat exact ca cel din Rominia la momentele speciale ale peliculei", povesteste producatoarea.
     
      "Histoire d"amour"de cartier
     
      Povestea "Marilenei de la P7" este construita in jurul unor tipuri de personaje care prind de fiecare data. Andrei (Gabriel Huian) este un pusti dintr-un cartier bucurestean care face o pasiune pentru Marilena (Madalina Ghitescu), o prostituata plina de vino-n-coa". Impreuna cu un prieten, amorezul fura un troleibuz pentru a-si impresiona femeia visurilor. "Mediumetrajul lui Nemescu este emotionant si amuzant in acelasi timp. Este un film OK, dar nu mi-a placut finalul", marturiseste criticul Alex Leo Serban.
     
      Pe fuga la Cannes
     
      Nemescu nu a stat prea mult la Cannes, pentru ca se grabea sa ajunga in tara si sa inceapa filmarile la urmatorul sau film, "California Dreaming", si recunoaste ca cel mai mult l-au impresionat atmosfera si peisajul. Dintre filme a mentionat "A fost sau n-a fost", regizat de Corneliu Porumboiu, care i-a facut o impresie foarte buna. Regreta insa ca nu a vazut filmul "Babel", in regia lui Alejandro González Iñárritu, favorit la Palme d"Or.
     
      Lumea prin patru lentile
     
      "Marilena de la P7" iti fura ochii prin intermediul minutiozitatii, dar si al originalitatii imaginii. Cu toate ca mediumetrajul este in proportie de 75% realist, modul de filmare inverseaza procentul in favoarea "artisticului". Camera este adesea manevrata manual, uneori cu miscari bruste sau rapide. Unghiurile de filmare sint in consecinta neortodoxe, pelicula neoferind confortul filmarilor stas hollywoodiene. Experimentul cel mai percutant este insa "split-screen": impartirea ecranului in patru dreptunghiuri. In fiecare dintre acestea se desfasoara aceeasi actiune, dar cu personaje si pozitii diferite. (I.D.)
     

Sursa :   Cotidianul
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online