evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Vid imprevizibil  -  Luminile oraşului XIX  -  Depozit.03  -  Muzeu Apocaliptic  -  Meduza (VII)  -  Nu deschideţi uşa  -  Gânduri  -  Factorul "Haos"  -  Children of mine  -  Antarctic City  -  Lumea lui Ingo  -  Fără doar şi poate  -  Povestea unui ceas  -  Meduza (III)  -  Drum bun  -  Peştera I  -  Dona  -  Obsesia  -  Petrecerea  -  Poetul cerşetor  -  Schimbare de management  -  Ultimul Paradis  -  Răscrucea  -  Rochia străvezie  -  Resacul Timpului  -  Ignis  -  Mamă de duminică  -  Sete  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  K  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  Tânăr si încă nescris  -  Gender X  -  Atalia  -  Jocul  -  Omul apropiat  -  Caiet de regie  -  Vânătoarea  -  Nouăsprezece zile (II)  -  Zei şi oameni  -  Aripile din cer  -  Norma  -  Camera de la capătul holului  -  Meduza (VIII)  -  Înger în oglindă  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Veşnic orizont  -  Hoţul de timp  -  Luminile oraşului IX  -  Sub nori


Brandul Google "nu va mai cunoaşte graniţe"

Compania californiana, a depasit "grei" ca Sony si MTV.

News Team



Publicat Sâmbătă, 29 Iulie 2006, ora 11:51

      Gigantul IT Google se bate cu Microsoft si Coca-Cola pentru faima la nivel global, dupa ce a devenit recent "brandul cu cea mai rapida dezvoltare", la doar opt ani dupa ce a fost infiintat intr-un garaj din California.
     
      Compania de consultanta in advertising Interbrand a publicat ieri un studiu al celor mai puternice marci din lume, indicand pentru Google "un potential aproape nelimitat".
     
      Expansiunea Google vine dupa ce afacerea a evoluat de la un simplu motor de cautare la servicii de e-mail, publicitate si harti din satelit. Google, care are o cifra de afaceri anuala de 117 miliarde de dolari, a lasat in urma branduri ca Sony, MTV si Reuters, in ceea ce priveste reputatia.
     
      Motorul de cautare gaseste secretul reputatiei brandului
     
      Specialistii Interbrand au luat in calcul pentru realizarea studiului procentul din vanzarile unei companii care este propulsat exclusiv de puterea brandului. Astfel Google, care a intrat in Topul 100 anual abia in 2005, a ajuns deja pe locul 24.
     
      "Ai putea spune ca Google urmareste, sub o forma on-line, ceea ce Virgin a reusit in lumea off-line, construind francize in afara profilului initial", a comentat John Allert, presedintele executiv Interbrand.
     
      "Ei incearca sa demonstreze ca sunt un brand legat de distributia informatiei. Daca izbutesc sa arate ca sunt mai mult decat un motor de cautare, granitele nu vor mai exista pentru Google", a continuat acesta.
     
      Specialistii din piata sustin insa ca Google nu va putea continua la nesfarsit cu politica de a nu-si face reclama si va trebui sa se bata cu rivalii sai traditionali, Yahoo si Microsoft, in publicitate.
     
      Compania californiana este deja faimoasa pentru faptul ca nu se vinde prin spoturi. "Odata ce afacerea creste, va trebui sa-si faca reclama", spune Neil Jones, directorul pentru Marea Britanie al Carat, o companie care cumpara spatii publicitare in media.
     
      Aceasta stare de lucruri este confirmata de Top 25 din Business Week/Interbrand, ale celor mai profitabile branduri globale, unde Coca-Cola se mentine pe primul loc, sustinuta si de campanii de advertising costisitoare si agresive.
     
      Un dezastru PR ameninta pozitia Google
     
      In ciuda succesului recent, imaginea Google a aparut in acest an mai vulnerabila decat de obicei. Compania faimoasa pentru principiile sale egalitare in ceea ce priveste internetul, dar si pentru echipa sa cosmopolita, reunind ingineri de sistem din toate colturile lumii, a fost zguduita de scandalul ce a succedat lansarea motorului de cautare in versiunea chineza.
     
      Oficialii Google au acceptat in martie sa restrictioneze accesul la anumite informatii de pe site-ul google.cn, la cererea guvernului de la Beijing.
     
      John Allert a subliniat aici pericolele la care e expus un brand cu raspandire globala. "Google a primit o lectie despre succesul la scara mondiala, care aduce nu doar vizibilitate, ci si asteptari.
     
      Mai ales pentru ca Google s-a pozitionat mereu ca o companie etica", a spus acesta. Scandaluri similare au afectat sau urmeaza sa afecteze pozitia unor giganti media ca Microsoft si Yahoo pana la studiul de anul viitor.
     
      Primii au divulgat informatii despre un disident israelian, expunandu-l unei pedepse cu inchisoarea, in timp ce Yahoo este responsabila, din cauza presiunilor din partea guvernului de la Beijing, pentru inchiderea a doi jurnalisti chinezi.
     
      O marca nepromovata prin reclama
     
      Conform studiului Interbrand, marca Google valoreaza 12,4 miliarde de dolari pentru companie, o reusita considerabila pentru o afacere care apare rareori in reclamele TV, radio sau print.
     
      "Brand-buildingul" conventional spune ca vanzarea unui produs la nivel mondial trebuie sustinuta printr-o investitie masiva in campaniile de advertising, sponsorizari si relatii publice.
     
      Insa Google pare sa fi "driblat" o lege a publicitatii care spune ca 50% din investitie se pierde, bazandu-se pe anvergura globala a internetului pentru promovarea brandului.
     

Sursa :   Evenimentul Zilei
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online