evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  Luminile oraşului II  -  Lacrimi de stea  -  Scrisoare din Hipercubul 13  -  Tentaţia continuă  -  Ambiguitate clinică  -  Vatmanul - Reacţiile, Epilog  -  Scrisoarea  -  Poveste cu un cui  -  Luminile oraşului XVIII  -  Dl. Ics  -  Starea de trecere  -  Stâlpnicul  -  Jocul  -  Masa de duminică  -  Ancheta  -  Mămica şi El Diablo  -  Meduza (X)  -  Răspuns fără întrebare  -  Întreg  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Ciorna  -  Ultima eclipsă (I)  -  Pescarul la apus  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  Drum bun  -  Aripile din cer  -  Un pahar de vin  -  Ambuscadă pe Uslar  -  În căutarea zborului  -  Pasomii  -  Cunoaştere  -  Obsesia  -  Vânzătorul de ghilotine  -  Peştera I  -  De acum şi până-n noapte  -  Ultima eclipsă (II)  -  Delir  -  Mr. Loverman  -  Rapsodia  -  Odă pentru Măria Sa, Îngerul nostru  -  Avatarul  -  Triunghiul roşu  -  Colecţionarul  -  Solilocviu  -  Poveste de mahala II : Oiţa rătăcită  -  Drumul care nu se vede  -  Camera de la capătul holului  -  Drumul spre  -  Necunoscutul intrigant


Internetul şi politica americană

News Team



Publicat Duminică, 8 Aprilie 2007, ora 17:21

      Alegatorii americani, mai ales tinerii, pot sa-i cunoasca pe principalii candidati in alegerile prezidentiale din 2008, accesand The Impact Channel, sectiunea speciala a site-ului MySpace.com, lansata cu putin timp in urma.

     

      Scopul ei este de a-i pregati pe alegatori, oferindu-le informatii despre candidati, precum si un mijloc de comunicare cu acestia. Intrand pe site-ul impact.myspace.com, cei interesati pot gasi paginile personalizate sau "profilurile" a 10 candidati la presedintie - Barack Obama, Hillary Clinton, John Edwards, Joseph Biden si Dennis Kucinich din partea democratilor si John MacCain, Rudolph Giuliani, Duncan Hunter, Mitt Romney si Ron Paul, din partea republicanilor.

     

      Internautii care folosesc MySpace au posibilitatea sa citeasca si blogurile candidatilor, sa vada fotografii si filme video despre ei.

     

      "Fiind website-ul cel mai accesat din Statele Unite, MySpace va juca un important rol in viitoarele alegeri", a declarat Chris DeWolfe, directorul executiv al site-ului.

     

      Dandu-si seama de potentialul oferit de internet de a ajunge la milioane de alegatori, o serie de candidati si-au creat propriile site-uri si profiluri pentru campanie pe alte site-uri internet cum ar fi Facebook si Friendster. Hillary Clinton si-a anuntat candidatura pe propriul ei site si a participat, ca si Edwards in "Webchats". La inceputul lunii martie canalul video online YouTube a lansat o noua sectiune, care permite candidatilor sa-si lanseze gratis propriile canale video.

     

      Este interesant sa se compare felul in care-si fac reclama candidatii pe MySpace. Astfel, Kucinich a ales sa-si prezinte o fotografie, impreuna cu sotia si copiii, inserand si instructiuni audio asupra pronuntiei corecte a numelui lui.

     

      Vizitatorii paginii lui Romney pot audia melodia "A Little Less Conversation" a lui Elvis Presley si li se explica cum pot copia banner-ul lui de campanie intr-o alta pagina. John McCain dezvaluie ca emisiunea sa favorita la televiziune este "24", iar filmul sau preferat este "Viva Zapata". Profilul lui Barack Obama a atras de-acum cel putin 70.000 de prieteni. El ofera scurte informatii despre propria persoana, afirmand ca este casatorit, ocupatia lui este de "senator", originea sa etnica este "alta" si zodia lui - Leul.

     

      Dar oamenii politici americani si-au dat seama ca internetul poate fi folosit nu numai pentru campania electorala. Pentru a cunoaste mai multe detalii despre acest domeniu deocamdata "virgin" pentru ei, un grup de senatori democrati i-au invitat la un lunch in cladirea Capitoliului pe trei dintre cei mai importanti bloggeri americani, John Aravosis (AMERICAblog), David Waldman (Daily Kos) si Duncan Black (Eschaton). A fost o premiera, initiata de senatorul Byron Dorgan, care s-a desfasurat in sala Lyndon Baines Johnson, un loc unde se organizeaza mese cu o atmosfera mai putin oficiala, cu discutii libere. Dupa intalnire, Dorgan a recunoscut ca a fost un pas important pentru grupul de senatori. "Este o lume noua, internetul schimba totul", a declarat el. Nu se stie daca cei trei i-au dat sfaturi tactice asupra modalitatilor de utilizare a blogurilor ca mijloc de propaganda pentru a obtine voturi in Senat pentru proiectele de legi ale democratilor, Dorgan limitandu-se sa declare ca vrea sa afle mai mult despre rolul internetului in politica, asupra felului in care aceste schimbari tehnologice influenteaza dialogul public.

     

      In ultimii doi ani, senatorii democrati s-au apropiat de retelele de internet. Astfel, liderul majoritatii democratice, Harry Reid, a angajat chiar un specialist, al carui unic rol a fost de a colabora cu bloggerii apropiati de democrati.

     

      In ce priveste initiativa actuala, vazand componenta grupului de senatori care au participat la acest dialog, doi dintre ei avand varstele respectabile de 75 si 89 de ani, cei familiarizati cu internetul si cu blogul si-au pus intrebarea in ce masura au reusit cei doi, dar si ceilalti, sa urmareasca discutiile concentrate in jurul unor subiecte de high tech.

     

      Intr-un comentariu postat despre aceasta initiativa, un blogger a adaugat ca se indoieste ca s-a vorbit despre tehnologie, tinand cont de faptul ca probabil nici cei trei invitati nu stiu mai mult decat un senator despre tehnologia blogului.

     

Sursa :   Gândul
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online