evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Nu vreau să fiu un erou !  -  Gheşeft  -  Jocul Zeilor (IV)  -  Vrăjitorul  -  Oglinda îngerilor  -  Puroi II  -  Variaţiuni pe o temă mai veche  -  Războiul lumilor  -  Nu ne vom mai întâlni în toamnă, domnule profesor !  -  Acolo unde s-a oprit metroul  -  Norul de argint  -  Povestea gândacilor  -  Je t'aime mélancolie  -  Anul 10000  -  Luminile oraşului XXX  -  Luminile oraşului XV  -  Luminile oraşului 2 (III)  -  Efect de înflorire (Napoca)  -  Acolo sus, vulbul  -  Colecţionarul  -  "Coincidenţă !" au strigat  -  Nyprus  -  Pierduţi în ceaţă  -  Luminile oraşului VIII  -  Atalia  -  Macii  -  2 fast 4 you  -  Sclipiri de Soare  -  Lunga vară  -  Luminile oraşului II  -  Călătorie la Muzeul Quale  -  Fata din vis  -  Atingeri sensibile  -  Luminile oraşului XVII  -  Întunericul de dincolo  -  Children of mine  -  Istoria spirilor de la începuturi până la trecerea munţilor  -  Pescăruşul  -  Piese de muzeu  -  Aici şi acum  -  Gondolierul  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Poveste de culcare  -  Almateea  -  Arta de a purta un război  -  Tocăniţa de ciuperci  -  Călătoria unui artist...  -  Virus de sticlă  -  Duel în Lumea Visurilor  -  O noapte într-un ceas


Web.TV varianta 2.0, o revoluţie în jurnalism

News Team



Publicat Vineri, 6 Iulie 2007, ora 09:46

      Televiziunile investesc masiv in noua tendinta: cele mai importante posturi romanesti atrag pe net din ce in ce mai multi spectatori si publicitari

     

      Pana in 2011, afacerile media si de divertisment vor atrage peste 2.000 miliarde dolari, avand o crestere anuala estimata la 6,3%. Internetul, televiziunea si jocurile video ne vor acapara din ce in ce mai mult timpul. Cele mai mari cresteri sunt prognozate pe principalele piete emergente: Brazilia, Rusia, India si China. Publicitatea pe Internet va ajunge la 18,3% anual si va atinge, in 2011, 520 miliarde dolari. Anul trecut, aceasta industrie a castigat cu putin peste 400 miliarde.

      In Romania, prognozele sunt incurajatoare: in doi ani, internautii posesori ai unei conexiuni de banda larga vor depasi 4 milioane, iar bugetele de publicitate alocate anul acesta Internetului se apreciaza ca vor atinge 10 milioane euro. Audientele televiziunilor sunt in scadere, analistii motivand aceasta tendinta prin migrarea catre Internet, deoarece oferta de entertainment este mult mai bogata. Daca adaugam si tendinta generala in new media, aceea de adaptare a obiceiurilor consumatorului de la pasiv-reale la activ-virtuale, prin angajarea acestuia in dezvoltarea unei relatii personale cu brandurile, intelegem eforturile televiziunilor de a castiga noua piata.

     

      Batalia se poarta intre stiri si divertisment

      Si pe net clasificarea televiziunilor ramane valabila: generaliste ori targhetate pe stiri sau pe divertisment. Surpriza sezonului a venit din partea televiziunii sport.ro. Era normal sa se intample asa, atat timp cat numele unei televiziuni este propriul domeniul de net. Trustul Media Pro se razbuna, dupa un timp indelungat de lipsa din portofoliu a unei media sportive (dupa ce a vandut ProSport trustului Ringier), in acest moment fiind foarte greu sa asezi pe piata un al treilea ziar de profil.

     

      Continutul video mareste numarul de vizitatori

      Acum un an, continutul unui site de televiziune era dat de retetele obisnuite: programul TV, prezentarea emisiunilor si vedetelor postului, la care se adaugau cateva informatii despre organizatie si, eventual, datele de receptie si de contact. Aparitia web 2.0, adica a continutului video pe Internet, a revolutionat site-urile televiziunilor, transformandu-le in jurnale online si in baze de date disponibile la orice ora. Televiziunile generaliste au devenit furnizoare de informatie pe net si mai putin de divertisment. Singura care ofera si cuvenita distractie este Antena 1, care da posibilitatea webspectatorului sa vizioneze ultimele productii proprii. Cele mai multe accesari le au emisiunile Piata Divertis si Animat Planet, explicatia fiind ca exista destul de multi telespectatori care pierd difuzarea acestor emisiuni de weekend, obiceiul de vizionare fiind diferit fata de o zi din timpul saptamanii. Trebuie sa notam ca primele cinci clasate in top au streaming, putand fi urmarite din orice colt al lumii. Mentionam ca redactia new media are rolul de a veni cu un continut separat pe langa cel de a sintetiza si scoate stiri si inserturi din declaratiile consumate in live. (Cea mai mare mandrie a unui jurnalist este ca inserturi din materialele sale sa fie preluate de concurenta).

     

      Brelocul cu cheile succesului

      In ultimele saptamani, PRO TV si Realitatea fac eforturi pentru atragerea de utilizatori pe propriile site-uri si de a detrona liderul ultimelor luni, Antena 3. Este adevarat ca exista cresteri de trafic pentru cele doua televiziuni, dar nu sunt spectaculoase. Avand in spate, fiecare, cate o agentie de stiri (Mediafax - la PRO TV si NewsIn - la Realitatea), site-urile contin stiri cat se poate de calde. Bineinteles ca fiecare televiziune isi pastreaza targetul si pe Internet. Stirile PRO TV respecta procentele de fapt divers si de sange la ora 17.00. Postarile Sport.ro abunda de fete mai dezbracate intinse pe masini scumpe sau de meciuri spectaculoase de wresling, K1 sau Local Kombat. Ies in evidenta prin seriozitate si profesionalism www.antena3.ro si www.realitatea.net. www.tvr.ro, prin misiunea incredintata de legea de functionare a postului public, contine multe informatii si reportaje (pe teme necomerciale si neatinse de celelalte televiziuni) culturale, de popularizare a stiintei si tehnologiei sau subiecte pentru tineret si copii. Nu trebuie sa uitam ca realizarea unui site vine in sprijinul brandului televiziunii si nu trebuie uitata politica de lansare de subranduri. Exemple ar putea fi: www.voceainimii.ro, la Antena 1, si www.mariromani.ro, la TVR. Notam ca accesarile acestor site-uri asociate nu contribuie la realizarea clasamentului realizat de trafic.ro. Un site asociat unei televiziuni trebuie sa fie o entitate distincta ce completeaza, dar se si diferentiaza de continutul on air. Ultimul exemplu pe care il putem da este reportajul de pe www.antena3.ro care trateaza incalzirea globala vazuta din Regie; adica despre felul cum suporta studentii caldura: fetele fac plaja topless pe acoperisurile caminelor, iar baietii beau bere. Trafic se inregistreaza avand viteza de reactie la T(prinst(, redactat si postat stirea si prin legatura, aproape T(personalat(, cu forumistii, creand interactivitate maxima, spune Bogdan Pitaru, un jurnalist de online foarte cunoscut. O alta modalitate de marire a numarului de accesari se face apeland la o serie de T(instrumentet(. Newsletter-ul este prezent pe toate site-urile canalelor de stiri. La fel si RSS-ul (modalitatea de browsing, in care stirile de pe site-urile dinamice ajung la cititor fara ca acesta sa acceseze direct site-urile sursa), completeaza Pitaru.

     

      Investesti si castigi audienta

      Cheltuielile necesare realizarii unui site dinamic si implementarii transmisiei pe Internet sunt foarte mici in comparatie cu investitia in televiziunea traditionala. Romulus Coman, directorul de marketing al Antenei 3, spune: Investitia initiala la Antena 3 (cea mai mare din televiziuni) a fost de 20 milioane euro. Pentru realizarea sau achizitionarea unei platforme web cu posibilitate de streaming, plus echipamentele necesare (servere, calculatoare...), cheltuielile maxime nu pot depasi 100.000 euro. Luand in considerare si cheltuielile curente de functionare a acestui serviciu, plus cheltuielile cu redactia (o televiziune trebuie sa aiba o redactie separata pentru site), apreciez ca sumele se recupereaza probabil in 2009, tinand cont de previziunile de crestere a pietei de publicitate pe Internet.

     

      Astazi este prima zi de munca a lui Bogdan Pitaru ca redactor-sef al www.antena3.ro. Cu o bogata experienta in jurnalismul online si dupa trei ani si jumatate de conducere a echipei site-ului Realitatea TV, acesta intentioneaza sa implementeze noi tehnici ale jurnalismului online in redactia ce realizeaza site-ul Antenei 3. Doresc sa marim echipa ce lucreaza la site cu jurnalisti profesionisti si sa achizitionam echipamente de top, specifice muncii noastre (cele mai noi aparitii in materie de micro-camere, laptopuri si telefonie mobila, astfel incat sa devenim primul furnizor de informatie online. Vrem ca stirea online sa fie tratata ca atare si complet diferit fata de stirea de televiziune, declara noul redactor-sef al www.antena3.ro.

Sursa :   Saptamana financiara
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online