evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Meduza (VI)  -  Război obişnuit  -  !NFERNUL (fragment): Autistul  -  Călătorie la Muzeul Quale  -  Regele animalelor  -  Chat Room  -  Conştiinţa lui Uezen  -  Alertă !  -  Uezen  -  Înger în oglindă  -  Experienţa însoţeşte sensul ascuns al misiunii noastre  -  Gheşeft  -  Călătoria unui artist...  -  Piatra  -  Text experimental  -  Asaltul  -  Fiii lui Rawser  -  Povestire  -  Partida de bridge  -  Sindrom de plecare sau Povestiri dintr-o cârciumă de la marginea galaxiei  -  Sub nori  -  Stiinta si tehnica  -  Luminile oraşului X  -  De profundis  -  Imperiul Marţian contraatacă  -  Epsilon  -  Fata morgana  -  Nouăsprezece zile (I)  -  Cine sunteţi?  -  Improvizaţie (teatru burlesc)  -  Omul invizibil  -  Nu ne vom mai întâlni în toamnă, domnule profesor !  -  Luminile oraşului XXVII  -  Aer  -  Soldatul  -  Cosas de la vita  -  2 fast 4 you  -  O lumânare pentru mama !  -  Timpul schimbării  -  Iza  -  Natură moartă, cu portret  -  Dl. Ics  -  Catedrala  -  Icoana  -  Arta fugii în cinci acte  -  Aura urii  -  Taina leului  -  La lumina...  -  Prima pagină  -  Poporul perfect


Google câstigă un milion de euro din publicitatea românească în 2007

News Team



Publicat Duminică, 16 Septembrie 2007, ora 14:01

      Motorul de cautare Google va castiga din publicitatea romaneasca, in 2007, in jur de un milion de euro, prin intermediul serviciului AdWords, potrivit unor estimari ale reprezentantilor agentiei de publicitate Speed Promotion, care ofera, la randul ei, clientilor, servicii de publicitate Google AdWords.
     
      Google AdWords este o forma de publicitate online, orientata pe Cost-pe-Clic (CPC), care aduce publicul interesat de un anume produs sau serviciu la companiile care le furnizeaza. Astfel, atunci cand un utilizator de internet cauta pe Google un anumit cuvant, printre rezultatele cautarii apar si anumite link-uri sponsorizate, care contin cuvantul respectiv. La nivel de costuri, principala diferenta fata de publitatea online clasica, unde se plateste numarul de afisari, este ca, in cazul reclamei AdWords, clientul plateste doar click-urile.
     
      Costuri. Valentin Vacarus, Client Service Director Speed Promotion, a declarat pentru Business Standard ca cei mai multi clienti ai Google AdWords isi deruleaza singuri campaniile, insa exista si agentii care intermediaza aceste servicii pentru ei.
     
      El mai afirma ca Speed Promotion este unul dintre cei mai mari clienti romani ai Google din acest moment, ruland cam 5-6% din bugetele AdWords din Romania. Speed Promotion ofera aceste servicii in baza unui contract cu Google Ireland. Potrivit informatiilor oferite de Speed Promotion, costurile directe de publicitate ale Google se incadreaza in medie intre 0,2 si doi-trei lei pentru un click, in functie de cuvintele alese de client. Valentin Vacarus spune ca, pentru anumite cuvinte, costurile pot ajunge si pana la peste 20 de lei, in functie de numarul concurentilor si oferta lor. Media costului per click pentru campaniile AdWords derulate de Speed Promotion in ultimele sase luni este de 0,36 de lei.
     
      Campanii. Bugetele consumate pe acest mediu depind de numarul de cautari, care nu poate fi influentat. Cu toate acestea, Vacarus spune ca bugetele lunare curente pe cuvinte de larg interes se situeaza in jurul a 1.500-2.000 de lei (450-600 de euro), la care se adauga tarifele de agentie, daca acestea exista.
     
      In cazul Speed Promotion, agentia are comisioane ce variaza intre 200 si 500 de euro pe luna, aici fiind incluse setarea campaniei, managementul cotidian si rapoartele lunare. Printre cele mai scumpe cuvinte din Google AdWords se numara cele din domeniul electrocasnic (monitor, plasma etc), precum si cele din domeniul bunurilor de larg consum, auto sau bancar.
     
      Serviciile Google AdWords au inceput sa fie folosite in Romania in 2004. Google, Yahoo si MSN (portalul companiei Microsoft) domina cautarea pe internet. In Statele Unite, Google e folosit in proportie de 49,7%, Yahoo 26,8% si MSN 10,3% (aprilie 2007, comScore). In Romania, peste 95% dintre cautari se fac cu motorul oferit de Google.
     
      Depozitul de papetarie
      Magazinul online Depozitul de papetarie (www.dpap.ro), unul dintre cei mai mari investitori romani in publicitatea Google AdWords, cheltuieste doar pe campaniile derulate prin Google AdWords peste 3.000 de euro pe luna, potrivit unor informatii oferite de directorul de marketing Dan Popa. Depozitul de papetarie a inceput sa foloseasca serviciile Google in urma cu cinci luni, iar incasarile pe departamentul online au crescut in ultimele sase luni cu 500%, in conditiile in care businessul nu a fost promovat decat prin intermediul Google.
     

Sursa :   Business Standard
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online