evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
ªahul de duminică  -  Ea, eu şi ei  -  Interviul  -  Mutare disciplinară  -  Acolo sus, vulbul  -  De profundis  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  Zodia de apă - Niagara poetry  -  Melodia care nu se aude  -  Jocul Zeilor (III)  -  În umbra deasă a realităţii  -  Călătorie în spaţiu-timp  -  Casa libertăţii  -  Amintiri trecute şi viitoare  -  Ultima frontieră  -  John-486  -  Comando Fox  -  Dispariţia  -  Virus de sticlă  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (I)  -  System Error  -  Reactorul  -  Limoniu  -  Gender X  -  Noapte bună, Andrei  -  Alertă !  -  Lacul negru  -  Alfa şi Omega  -  Turnul de calcar  -  Luminile oraşului XXVIII  -  Rapsodia  -  Scrisoare din Hipercubul 13  -  Secretul  -  Meduza (XII)  -  Fluturi  -  Om vs. cyborg  -  Cum le văd "ei" pe "ele" în Galeria de artă "Trei Salcâmi"  -  Dincolo de ceţuri  -  Jocul  -  Luminile oraşului V  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (II) Poetul Soarelui  -  Curcubeul  -  Mamal - Beciul  -  Cinci personaje în căutarea unor măşti vesele  -  Stâlpnicul  -  Liniştea  -  Între două lumi  -  Bumerangul lui Zeeler  -  Mergem acasă  -  Muza


Target-ul publicităţii online din România : un mix între divertisment şi ştiri

News Team



Publicat Duminică, 16 Septembrie 2007, ora 09:03

       Cresterea industriei de publicitate online din Romania va depinde de masura in care jucatorii de pe internet vor reusi sa ofere un mix optim de divertisment si stiri (infotainment).
     
      "Calitatea programelor tv scade, iar utilizatorii cu o conexiune mai buna la internet migreaza catre online si, astfel, sursa de infotainment merge pe internet", a subliniat Val Voicu.
     
      De aceeasi parere este si Calin Fusu, director general Neogen, compania care detine cel mai vizitat portal web din Romania, care sustine ca "audienta se muta online, atat ca numar de cititori, pagini citite, cat si ca timp petrecut pe site, iar bugetele urmeaza audienta."
     
      ARBOmedia, cea mai mare regie de publicitate ca numar de site-uri incluse, a apreciat, la inceputul acestei luni, ca piata locala de publicitate online ar putea atinge in 2012 circa 110 mil.
     
      Stadiul la care se afla publicitatea online din Romania ofera, potrivit lui Calin Rotarus, director de strategie la ARBOmedia, premisele unor cresteri anuale de peste 50%.
     
      "Nu cred ca putem 'strica' aceasta crestere, cred ca e inevitabila. Tinerii din Romania au aceleasi obiceiuri de consum ca tinerii din Polonia sau Marea Britanie (tara unde bugetele alocate publicitatii online le-au depasit pe cele pentru print)", a afirmat Fusu, care a enumerat si cativa dintre factorii care impiedica, in opinia sa, cresterea mai accelerata a pietei locale.
     
      "Ce lipseste la noi sunt portalurile puternice care creeaza continut exclusiv pentru online. La noi, piata e dominata de jucatorii media traditionali, iar Neogen, care vine din zona de joburi/anunturi, a reusit sa devina cel mai popular portal in numai cativa ani (in Cehia / Polonia principalele portaluri sunt neschimbate in fruntea clasamentului de peste 7-8 ani). Lipsa de talente pe online-ul romanesc este singurul factor care-i tine dezvoltarea in loc", a spus seful Neogen.
     
      Ionut Oprea, director executiv al Interactive Advertising Bureau (IAB) Romania, asociatie care reuneste cei mai importanti publisheri autohtoni, precum si principalele agentii de publicitate, este de parere ca publicitatea online din Romania este pe drumul cel bun, dar va fi nevoie de intrarea intr-o noua etapa a evolutiei - masurarea mai atenta a rezultatelor eforturilor de comunicare online.
     
      "Vom avea cifre agregate prin studiul realizat de BRAT, avem o asociatie functionala a industriei, avem deci bazele pentru a stimula cresterea pietei, pentru a atrage din ce in ce mai multe bugete de publicitate spre internet si bugete din ce in ce mai mari", a precizat Oprea.
     
      Cele mai optimiste estimari pozitioneaza piata locala de publicitate online din acest an la 9-10 mil. euro, in timp ce pentru 2008 este asteptata sa se situeze la maxim 15 milioane de euro.
     
      Iar oficialul IAB apreciaza ca, in ciuda faptului ca avantajele online-ului sunt insuficient exploatate, situatia se va schimba in maxim doi ani.
     
      Plecand de la premisa ca internetul este un mediu de marketing mai mult decat este un mediu de publicitate, Oprea crede ca orice campanie ar trebui sa aiba 10% din resurse rezervate experimentelor. Despre interactivitate si multimedia ar fi prea multe de spus, toata lumea le vrea, dar putini si le asuma, pentru ca presupun costuri si resurse", a conchis Oprea.
     

Sursa :   Ziarul Financiar
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online