evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Melcul  -  Elegie pentru Jeromed  -  Asura Ni, Drahan - I - Bolte de Crini  -  Cioara  -  Planeta ascunsă  -  Fotografii  -  Licuricioaia  -  "Coincidenţă !" au strigat  -  Omul cu păsări  -  Locul pierdut  -  Pânza de păianjen  -  Efect de înflorire (Napoca)  -  Luminile oraşului IX  -  Visătorul  -  Somnul uitării  -  Invizibilul  -  Halta părăsită  -  Curcubeul  -  Soldatul  -  Gender X  -  Jocul Zeilor (V)  -  Toate celelalte popoare  -  Diamantul  -  Hoţul de timp  -  Geneza  -  Îmbrățișare  -  Mesajul  -  Nick  -  Stâlpnicul  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (II) Poetul Soarelui  -  Luminile oraşului V  -  Luminile oraşului VII  -  Fabrica de vise  -  Povestea unui ceas  -  O scânteie într-un ocean de linişte  -  Caseta pirografiată  -  Străinul  -  Cercul  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  O lumânare pentru mama !  -  Cruciada bucătarilor  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  Cu preţul morţii  -  Lumina de jad  -  Taxi  -  Un pahar de vin  -  Dona  -  Întunericul vieţii  -  Povestire  -  Luminile oraşului XII


Navă-mamă pentru vehicule fără echipaj

News Team



Publicat Duminică, 23 Septembrie 2007, ora 08:53

      Orice comandant militar si-ar dori ca în caz de razboi sa dispuna de cel mai sofisticat si sigur echipament si sa reduca la minimum numarul victimelor umane. Probabil acesta a fost motivul care a dus la aparitia proiectului "UXV Combatant".
     
      Chiar daca înca la stadiul de concept macheta vasului prezentata la Londra, în cadrul Dsei 2007 - cea mai mare expozitie a producatorilor de armament din lume - nu a trecut neobservata. Proiect al companiei britanice BAE Systems UXV Combatant se vrea o baza maritima permanenta si un centru de control pentru vehicule terestre, avioane si submarine fara echipaj.
     
      Potrivit reprezentantilor companiei, nava de razboi cu roluri multiple nu va fi produsa mai devreme de 2020. "Nava-mama" va avea o lungime de 154 de metri, o latime de 46 de metri, 8.000 de tone si o viteza de 30 de noduri.
     
      Va fi proiectata pentru o capacitate de 200 de locuri pentru personalul de comanda si fortele militare. Pistele de decolare gemene, facilitatile pentru manevrarea elicopterelor, hangarele de sub punte si spatiile de depozitare cu mai multe utilitati trebuie adaptate pentru a gazdui vehicule fara pilot (UXV).
     
      Acestea trebuie sa fie capabile sa opereze atât pe uscat cât si pe mare sau în aer pentru perioade lungi de timp. Sistemul de comanda si baza de date extinsa va permite transferul controlului într-un centru din afara navei. UXV poate fi detectat foarte greu de radar, fiind construit cu mare atentie la detalii.
     
      Sistemul principal de arme este ascuns de designul vasului, iar armele vizibile sunt protejate de ecrane antiradar. Posibilitatea de a fi detectat cu unde infrarosii sau cu sonare este semnificativ redusa fata de modelele actuale. Elementele de propulsie includ un motor electric integral cu doua elice care pot fi actionate de o turbina cu gaz si alternatoare Diesel. Viteza de croaziera poate fi atinsa de doua motoare diesel care alimenteaza turbine cu jet de apa.
     
      Unul dintre aparatele ce ar putea fi gaazduite de "nava-mama" este "Talisman" - primul submarin fara echipaj, care a trecut de la stadiul de proiect la sistem functional în mai putin de un an. "Talisman", tot creatie BAE Systems poate fi preprogramat sau comandat de la distanta pentru a aduna imagini, semnale sau informatii.
     
      De asemenea, poate distruge tintele identificate. Poate fi echipat cu rachete si cu alte submarine mai mici pe care le poate trimite în cautarea tintelor. Submersibilul, care la prima vedere pare mai degraba o masina de curse decât un submarin, este ideal pentru operatiuni de comando si poate fi utilizat pentru protejarea coastelor si instalatiilor, precum platformele petroliere.

Sursa :   Gandul
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online