Coconul  -  O scânteie într-un ocean de linişte  -  Casa de la marginea pădurii  -  Începutul  -  Pojghiţa subţire a conştiinţei  -  Ultimul Paradis  -  Iubirea de pe Venus  -  De aici, de sus...  -  Copilul Visător cu Mâinile de Aur  -  Andru  -  Children of mine  -  Dialog cu Ion Luca Caragiale  -  Descoperirea  -  Solilocviu  -  Omul-care-stătea-cu-nasul-în-flori  -  Emoţia reîntoarcerii  -  Muribundul  -  Fiii lui Rawser  -  Luminile oraşului XXI  -  Geneza  -  Lacul negru  -  Paradox  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  Je t'aime mélancolie  -  Brăduţul  -  Planeta Fantomă  -  Povestea gândacilor  -  Licuricioaia  -  Drumul spre  -  Păsări de pradă  -  Necunoscutul intrigant  -  Povestea unui ceas  -  Panica  -  Jocul Zeilor (VII)  -  Câmpurile magnetice ale lui Belizarie  -  O noapte într-un ceas  -  Luminile oraşului VI  -  O viaţă fără început şi fără sfârşit  -  Limoniu  -  Cine sunteţi?  -  Capsula  -  Vânătorii de poveşti  -  Iluzia viselor  -  Factorul "Haos"  -  Hora Ielelor, Pensiune III  -  Cărăușul  -  Psihopatul  -  Atalia  -  Coconul  -  Proză scurtă

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.