Robotul  -  Cum s-a născut Dumnezeu  -  Călătorie la Muzeul Quale  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (I) Prinţul Canalelor  -  Câmpurile magnetice ale lui Belizarie  -  Povestea (?) Pensionarului Incredul  -  Umbrele nopţii  -  Children of mine  -  Destin  -  Simbioza  -  Macii  -  Lumea lui Ingo  -  În noapte  -  Petrecerea  -  Răscrucea  -  Puterea pereche  -  Amintiri trecute şi viitoare  -  Greaţă  -  Mamal - Despărţirea  -  Fântâna de iasomie  -  Jocul Zeilor (I)  -  Uitare  -  Uşa de la baie  -  Valea blestemată  -  Meduza (X)  -  Evadare din Paradis  -  Soldatul  -  Legendele Căutării  -  Muzica  -  În umbra deasă a realităţii  -  Vrăjitorul  -  Timpul  -  Follow-Me  -  Caseta pirografiată  -  Dispariţia  -  Masa de duminică  -  Solilocviu  -  Aedes  -  Vid imprevizibil  -  Luminile oraşului VI  -  Răspuns fără întrebare  -  Omul invizibil  -  Asaltul  -  Corabiile lungi  -  Fata din vis  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Curândul  -  Meduza (VII)  -  Upgrade "Beyond 363000"  -  Novo Homo Sapiens

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.