Mutare disciplinară  -  Pierderea  -  Caseta pirografiată  -  Ultima frunză  -  Luminile oraşului XX  -  John-486  -  Sharia (fragment)  -  K  -  O poveste de Crăciun  -  Curcubeul  -  Ancheta  -  Dansând pe sârmă  -  Poetul cerşetor  -  Un moment nou sau Cădere în cap spre cerul liber  -  Elegie pentru Jeromed  -  Colecţionarul  -  Călătoria  -  Visul demiurgului  -  Printre oameni  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (V)  -  Improvizaţie (teatru burlesc)  -  Cuantum sincronicity - formula nemuririi  -  "ªi caii se împuşcă, nu-i aşa ?"  -  Ziua în care a dispărut Mircea  -  În căutarea lacrimilor pierdute  -  Veşnic orizont  -  Lecţie de Umanitate !?  -  Umbra  -  Vrăjitorul  -  Mamal - Despărţirea  -  ªahul de duminică  -  Contrapaganda  -  Trenul  -  Mamal - Beciul  -  Luminile oraşului XXV  -  La frontieră  -  Vizita  -  Norma  -  Tocăniţa de ciuperci  -  Zodia de apă - Niagara poetry  -  Al nouălea iad  -  Re-insecţie  -  Upgrade "Beyond 363000"  -  Universul lent  -  Cerşetorul  -  Jocul  -  Invizibilul  -  Imdiola  -  Luminile oraşului IX  -  Marea Neagră. Iulie

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.