Peştera I  -  Sentofagia  -  Andru  -  Text experimental  -  Răspuns fără întrebare  -  Cadou pentru regele Isrunului  -  Contrapaganda  -  Uchin (fragment)  -  Proiecţionistul  -  Un pahar de vin  -  Ultima ispitire a sfântului Anton  -  Călătorii cu îngeri  -  Drum fără întoarcere  -  Stiinta si tehnica  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Experienţă pecuniară  -  Praf minune (III)  -  Nu este prima dată  -  Lunea Maniacilor  -  Sfântul  -  Către a opta zi  -  Conştiinţa lui Uezen  -  Soldatul  -  Robotul  -  Chat Room  -  Tentaţia continuă  -  Halucinaţie  -  Meduza (IV)  -  Fata morgana  -  Gheşeft  -  Oglinda îngerilor  -  Poveste de mahala III : Foamea!  -  Vânzătorul de ghilotine  -  Blasfemii : Globul de Crăciun  -  Întâlnirea  -  Pure Evil  -  Între ziduri  -  Veşnic orizont  -  Tocăniţa de ciuperci  -  Acolo unde s-a oprit metroul  -  Luminile oraşului XXXIV  -  Sharia (fragment)  -  Mamal - Beciul  -  Pânza de păianjen  -  O scânteie într-un ocean de linişte  -  Umbrele nopţii  -  Înălţarea  -  Damnarea numelui  -  Copilul Visător cu Mâinile de Aur  -  10 minute pâna la explozie

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.