Răspuns fără întrebare  -  Printre oameni  -  Ghavany  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  Mămica şi El Diablo  -  Interviul  -  Corabia nebunilor  -  Atingeri sensibile  -  Câmpul de luptă  -  Mesajul  -  Proiecţionistul  -  Prima pagină  -  Povestea knorgului care îşi caută mama  -  Puroi I  -  Acolo sus, vulbul  -  Psihopatul  -  Luminile oraşului XXV  -  Luminile oraşului XXXIV  -  Invizibilul  -  Variaţiuni pe o temă mai veche  -  Jocul Zeilor (I)  -  În umbra deasă a realităţii  -  A Doua Epocă Întunecată  -  Trãind în cercul vostru strâmt, vã credeţi genii  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Drumul spre  -  O Poveste (?) modernă  -  Un viol ratat (Din neant)  -  Moştenire de familie  -  Timpuri Noi  -  Servisul Auto  -  Nu este prima dată  -  Salvatorul  -  Children of mine  -  Primăvara nucleară  -  Duhovnicul  -  Interferenţe  -  Luminile oraşului IX  -  Luminile oraşului 2 (II)  -  Criminali Umanitari  -  Luminile oraşului XXXIII  -  Contrapaganda  -  Norul de argint  -  Proză scurtă  -  Gheşeft  -  Poveste de culcare  -  Omul apropiat  -  Vrăjitorul  -  Înainte ca toate imaginile să dispară...  -  Îngerul cenuşiu - Zora

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.