evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
La copcă  -  Câmpul de luptă  -  Acolo unde s-a oprit metroul  -  Crist sideral  -  Luminile oraşului XXVII  -  Cojocul (Cujuh)  -  Cadou pentru regele Isrunului  -  Apocalipsa  -  Puterea pereche  -  Omu' nostru de "sus"  -  Vatmanul - O pasiune  -  Lumea lui Ingo  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (I) Prinţul Canalelor  -  Cadoul  -  Jocul Zeilor (VII)  -  Cum le văd "ei" pe "ele" în Galeria de artă "Trei Salcâmi"  -  Luminile oraşului XXX  -  Exterminatorul  -  Cursa  -  Luminile oraşului XIII  -  Jocul Zeilor (V)  -  Pierderea  -  Panica  -  Povestea knorgului care îşi caută mama  -  Nouăsprezece zile (II)  -  Poveste de mahala IV : A înnebunit lupul!  -  Visul demiurgului  -  ªarpele de aramă (I)  -  Coşmar  -  Pasul craiului de munte  -  Lumina de jad  -  Damnarea numelui  -  Omul-care-stătea-cu-nasul-în-flori  -  Colecţionarul de îngeri  -  Anul 10000  -  Invizibilul  -  Fotografii  -  Texte.01  -  Vrăjitorul  -  Ziua în care a dispărut Mircea  -  Străinul  -  Pânza de paianjen  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  O dimineaţă perfectă  -  Vânzatorul  -  Simbioza  -  Peştera I  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (I)  -  Muza  -  Contrapaganda


Superfemeile invadează benzile desenate

Femeile din industria BD vor atit emanciparea personajelor feminine, cit si pe cea a publicului de comics.

News Team



Publicat Duminică, 3 Februarie 2008, ora 11:53

      Lumea benzilor desenate a fost, pina de curind, una dominata de barbati, din toate punctele de vedere. Barbatii sint supereroi, singurul rol al femeilor fiind acela de a le da ceva de salvat si sa fie frumoase in timp ce sint salvate, eventual si dupa ce au fost tinute in captivitate, legate si maltratate de „baietii rai“. Imaginea femeii abunda in fragilitate, dependenta de un supererou si frumusete, toate calitatile necesare nu pentru a fi un personaj complex in sine, ci mai degraba pentru a pune in valoare supereroul care are grija de ea.
     
      Publicatia britanica „The Guardian“ anunta insa revolutia feminista din BD, prin vocea autoarei Gail Simone: „Pina acum, fetele se aflau fie sub protectia unui iubit, fie sub protectia tatalui. In ultimul timp insa au devenit active, alaturi de prietenele lor, sau infrunta dificultatile umar la umar cu iubitii lor. Vor sa invete industria, vor sa devina autori de comics, fac asta cu mult talent si succes si contureaza un nou erou stereotip: Wonder Woman, frumoasa ca Afrodita, inteleapta ca Atena, mai puternica decit Hercule si mai agila decit Mercur, creata de William Moulton Marston in 1941“.
     
      Mike Carey, autorul seriei „X-Men“, spune ca cele mai multe personaje de benzi desenate sint astfel construite incit sa satisfaca fanteziile barbatilor. „Cind desenezi un personaj feminin, mai intii il faci dezbracat si apoi adaugi haine“, explica el pentru „The Guardian“ de ce toate eroinele de BD au sinii si fundurile atit de mari. Cel mai bun exemplu este furnizat de „Marvel Comics“ in personajul sotiei lui Spider-Man, Mary Jane, care apare intr-un poster in haine perfect mulate, aplecata intr-un mod provocator asupra unui lighean in care spala costumul supereroului.
     
      Trina Robbins, cea mai cunoscuta autoare feminista de banda desenata si teoretician, sustine ca anii 1920-1940 constituie inceputul implicarii femeilor in industria BD, dar ca de-abia acum ele intra in mainstream. Revolutia feminista din BD s-a extins inclusiv in satul strumfilor, personajele belgiene albastre inalte „cit trei mere“, care aveau o singura reprezentanta femeie in intreaga serie. Hendrik Coysman, presedintele companiei care detine drepturile pentru „Strumfi“, a declarat ca in noua serie „vor fi introduse mai multe personaje feminine in satul Smurf“.
     
      Banda desenata japoneza reprezinta un sector important al industriei BD, care are o subspecie manga cu public-tinta exclusiv feminin. Se numeste shojo manga, este desenata si scrisa de femei si este una dintre cele mai profitabile nise din industria manga. „Inainte de a aparea aceasta nisa in manga, mi se intimpla sa propun subiecte mainstream, adresate atit baietilor, cit si fetelor, dar primeam acelasi raspuns: ca fetele nu cumpara benzi desenate“, spune autoarea si istoricul Trina Robbins, subliniind faptul ca, daca oferi publicului feminin benzi desenate destinate lui, raspunde la fel de prompt precum cel masculin, si shojo manga e cel mai bun exemplu.
     

Sursa :   Cotidianul
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online