Reactorul  -  Re-insecţie  -  Un viol ratat (Din neant)  -  Dacă ar fi fost să alegi altceva  -  În umbra deasă a realităţii  -  Simbioza  -  Improvizaţie (teatru burlesc)  -  Echilibrul  -  Înălţarea  -  Piese de muzeu  -  The Alien Revolution  -  Casa galbenă  -  Elixirul vieţii  -  Gondolierul  -  Muzeu Apocaliptic  -  Fiii lui Rawser  -  Zombi  -  Un bilet de plecare de pe Soregaard  -  Asaltul  -  Începutul  -  Arta fugii în cinci acte  -  Muza  -  Arma secretă  -  Cojocul (Cujuh)  -  Aventurile Poetului Rătăcitor : (I) Prinţul Canalelor  -  Planeta Fantomă  -  Servisul Auto  -  Cinci personaje în căutarea unor măşti vesele  -  Trãind în cercul vostru strâmt, vã credeţi genii  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (VI)  -  Printre oameni  -  Luminile oraşului XVII  -  Submarinul Roşu  -  Dialog cu Ion Luca Caragiale  -  Trenul  -  Triunghiul roşu  -  Exterminatorul  -  Din vitrină  -  Al nouălea iad  -  Vânzătorul de ghilotine  -  Război obişnuit  -  Somnul  -  La vânatoare da "Eilian"  -  Luminile oraşului IV  -  Melodia care nu se aude  -  Chipul de pe Marte  -  Întreg  -  Ion cel fericit  -  Recurent  -  Meduza (I)

Americanii au descoperit genele tinereţii fără bătrâneţe

Publicat Duminică, 23 Martie 2008, ora 10:00

Un vierme microscopic ar putea fi cheia tratamentului de intirziere a imbatrinirii.

Cercetatorii americani au descoperit 25 de gene-cheie ce „ar putea incetini procesul de imbatrinire“, potrivit unui studiu publicat in Genome Research si preluat de dailymail.co.uk. Cele 25 de gene, care joaca un rol crucial in incetinirea imbatrinirii si care ar putea sta la baza unui tratament impotriva acestui proces, au fost identificate in urma analizei drojdiei de bere si a unui vierme de laborator minuscul, format din doar 1.000 de celule - caenorhabditis elegans (c. elegans).

Cercetatorii spun ca oamenii au versiuni similare ale acestor gene, iar descoperirea este utila si pentru punerea la punct a unor tratamente pentru maladiile asociate imbatrinirii. Coordonatorul studiului, profesorul Brian Kennedy, a explicat ca descoperirea genelor in drojdia de bere si in viermele inelat este foarte importanta pentru ca cele doua organisme sint despartite de 1,5 miliarde de ani in termeni de evolutie. Distanta pe scara evolutiei dintre oameni si c. elegans nu este insa atit de mare. Unele dintre genele descoperite au fost asociate si cu traiectoriile din organismul uman pe care sint transportati nutrientii. Cercetatorii stiau de mai multa vreme ca reducerea cu 60% a cantitatii de alimente consumate, paralel cu mentinerea unui echilibru intre vitamine, minerale si nutrienti, contribuie la prelungirea vietii cu pina la 40%. Acelasi regim ajuta la reducerea riscului de cancer, diabet si maladii cardiovasculare si incetineste degenerarea creierului si a sistemului nervos, provocata de imbatrinire.

Matt Kaeberlein, unul dintre autorii studiului, de la Universitatea Washington, SUA, a declarat: „Multi oameni nu doresc sa reduca drastic cantitatile de alimente consumate, ci doar sa traiasca putin mai mult. (...) Intr-o zi, acest lucru va fi posibil cu ajutorul unei pastile“. Anterior s-a mai identificat o cale majora de prelungire a vietii: manipularea insulinei. Acest procedeu a permis cobailor din laborator sa traiasca de doua ori mai mult, dar unii dintre acestia au suferit de nanism si au avut probleme de reproducere.

Sursa :   Cotidianul.ro