science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Nu vreau să fiu un erou !  -  Big Bang Boo  -  Ignis  -  "ªi caii se împuşcă, nu-i aşa ?"  -  Australia, ca o felie de pâine  -  Sinucigaş plătit  -  Atingeri sensibile  -  Jocul Zeilor (VI)  -  Luminile oraşului XXIII  -  Un bilet de plecare de pe Soregaard  -  Fălci însângerate  -  “Virusul”  -  Omul-care-stătea-cu-nasul-în-flori  -  Meduza (VI)  -  Melcul  -  Plastic  -  Câmpul de luptă  -  Avocatul celui care a vrut să mă omoare  -  Hoţul de timp  -  Omega  -  Frumuseţea numărului unsprezece  -  Arta fugii în cinci acte  -  Meduza (X)  -  Universul lent  -  Dacă ar fi fost să alegi altceva  -  Luminile oraşului XXX  -  La lumina...  -  Sclipiri de Soare  -  Epsilon  -  Mamal - Oraşul  -  În umbra sorţii  -  Valea blestemată  -  John-486  -  !NFERNUL (fragment): Autistul  -  Jocul  -  Schimbare de management  -  Luminile oraşului VIII  -  Jocul Zeilor (I)  -  Imdiola  -  Depozit.01  -  Striptease  -  Mărire şi decădere  -  Luminile oraşului XXXII  -  Cartea cu autor necunoscut  -  Iluzia viselor  -  Genocidul  -  O poveste de Crăciun  -  De profundis  -  Meduza (VIII)  -  Crist sideral


Operă de artă eutanasiată pentru că scăpase de sub control

News Team



Publicat Duminică, 11 Mai 2008, ora 12:13

      Lucrarea “Victimless Leather”, realizată din celule stem prelevate de la şoarece, expusă în cadrul expoziţiei “Design and the Elastic Mind” de la MoMA, a fost eutanasiată deoarece a crescut prea mult.
      Obiectul artistic, o hăinuţă făcută din celule stem prelevate de la şoareci de laborator, pe care autorii săi, Oron Catts şi Ionat Zurr, l-au intitulat “Pielea fără victime”, “a început să crească şi să tot crească, până când a devenit prea mare”, spune curatoarea expoziţiei “Design and the Elastic Mind,” citată de “The Arts Newspaper.” Cei doi artişti australieni au realizat o haină de foarte mici dimensiuni din celule animale, pe care o “hrăneau” prin tuburi ataşate la recipientul în care arta şi biologia demonstrau tema expoziţiei de la Muzeul de Artă Modernă din New York: rolul noilor tehnologii în design şi felul în care acesta din urmă va trebui să se adapteze la un mediu încontinuu modificat de ştiinţă.
     
      Cu puţin timp înainte de închiderea expoziţiei, ultima zi în care se poate vizita fiind 12 mai, curatoarea Paola Antonelli a observat că “Pielea fără victime” lua proporţii considerabile, recipientul în care se afla riscând să devină neîncăpător. “Artiştii s-au întors în Australia, aşa că a trebuit să iau eu decizia de a o omorî. Şi ştiţi ce? Am simţit că nu pot lua această decizie. Am o bună putere decizională, dar de această dată nu puteam să dorm noaptea pentru că trebuia să omor o haină. Obiectul ăla nu avusese viaţă înainte să fie crescut”, a declarat Antonelli într-un interviu pentru “The Art Newspaper”. La aflarea veştii, autorii proiectului nu au contestat decizia curatoarei, fiind la rândul lor surprinşi de evoluţia rapidă a organismului care şi-a blocat sistemul de incubare la doar cinci săptămâni de la deschiderea expoziţiei.
     
      Acesta este unul dintre numeroasele exemple în care bio-arta poate stârni controverse, mulţi dintre criticii ei susţinând că folosirea ţesuturilor animale şi a animalelor, fie şi în scopuri artistice, nu este cu nimic mai nobilă decât folosirea acestora în proiectele de inginerie genetică în care se încalcă drepturile animalelor. În afară de proiectele bio-artistice care declanşează dezbateri pornind de la implicaţiile lor etice, există însă o mulţime de alte exemple care îşi susţin mesajul fără să alunece în controverse, cum ar fi lucrările lui Marc Quinn, celebru pentru portretul pe care i l-a făcut lui John Sulston, nobelizat pentru contribuţia sa la decodarea genomului uman, la care a folosit bacterii şi mostre din ADN-ul lui Sulston.

Sursa :   Cotidianul.ro
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online