evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Vatmanul - Mass Media  -  Omul apropiat  -  Povestea knorgului care îşi caută mama  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Uitare  -  Fragile  -  Viziune  -  Asaltul  -  Tata, ceasul şi căpşunile  -  Zodia de apă - Niagara poetry  -  Povestire  -  Psihopatul  -  O dimineaţă perfectă  -  Praf minune (II)  -  2 fast 4 you  -  Robotul  -  Sete  -  Curândul  -  Luminile oraşului IV  -  Bella. Moartea unui body-guard  -  Luminile oraşului XXI  -  Ziua în care pământul s-a oprit  -  Ultima frontieră  -  O noapte într-un ceas  -  Satiră robotică  -  Uchin (fragment)  -  Fabrica de vise  -  De aici, de sus...  -  Vară cu ciocănitori  -  Cercul  -  Scrisoarea  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  Solilocviu  -  Lecţie de Umanitate !?  -  Muza  -  O faptă eroică fără de ecou  -  Bătălia pentru supravieţuire  -  Meduza (VI)  -  În căutarea lacrimilor pierdute  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (III)  -  Aer  -  Emoţia reîntoarcerii  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  Piese de muzeu  -  Umbra  -  Hora Ielelor, Pensiune III  -  Portiţa  -  Către a opta zi  -  Jocul  -  Virus de sticlă


Operă de artă eutanasiată pentru că scăpase de sub control

News Team



Publicat Duminică, 11 Mai 2008, ora 12:13

      Lucrarea “Victimless Leather”, realizată din celule stem prelevate de la şoarece, expusă în cadrul expoziţiei “Design and the Elastic Mind” de la MoMA, a fost eutanasiată deoarece a crescut prea mult.
      Obiectul artistic, o hăinuţă făcută din celule stem prelevate de la şoareci de laborator, pe care autorii săi, Oron Catts şi Ionat Zurr, l-au intitulat “Pielea fără victime”, “a început să crească şi să tot crească, până când a devenit prea mare”, spune curatoarea expoziţiei “Design and the Elastic Mind,” citată de “The Arts Newspaper.” Cei doi artişti australieni au realizat o haină de foarte mici dimensiuni din celule animale, pe care o “hrăneau” prin tuburi ataşate la recipientul în care arta şi biologia demonstrau tema expoziţiei de la Muzeul de Artă Modernă din New York: rolul noilor tehnologii în design şi felul în care acesta din urmă va trebui să se adapteze la un mediu încontinuu modificat de ştiinţă.
     
      Cu puţin timp înainte de închiderea expoziţiei, ultima zi în care se poate vizita fiind 12 mai, curatoarea Paola Antonelli a observat că “Pielea fără victime” lua proporţii considerabile, recipientul în care se afla riscând să devină neîncăpător. “Artiştii s-au întors în Australia, aşa că a trebuit să iau eu decizia de a o omorî. Şi ştiţi ce? Am simţit că nu pot lua această decizie. Am o bună putere decizională, dar de această dată nu puteam să dorm noaptea pentru că trebuia să omor o haină. Obiectul ăla nu avusese viaţă înainte să fie crescut”, a declarat Antonelli într-un interviu pentru “The Art Newspaper”. La aflarea veştii, autorii proiectului nu au contestat decizia curatoarei, fiind la rândul lor surprinşi de evoluţia rapidă a organismului care şi-a blocat sistemul de incubare la doar cinci săptămâni de la deschiderea expoziţiei.
     
      Acesta este unul dintre numeroasele exemple în care bio-arta poate stârni controverse, mulţi dintre criticii ei susţinând că folosirea ţesuturilor animale şi a animalelor, fie şi în scopuri artistice, nu este cu nimic mai nobilă decât folosirea acestora în proiectele de inginerie genetică în care se încalcă drepturile animalelor. În afară de proiectele bio-artistice care declanşează dezbateri pornind de la implicaţiile lor etice, există însă o mulţime de alte exemple care îşi susţin mesajul fără să alunece în controverse, cum ar fi lucrările lui Marc Quinn, celebru pentru portretul pe care i l-a făcut lui John Sulston, nobelizat pentru contribuţia sa la decodarea genomului uman, la care a folosit bacterii şi mostre din ADN-ul lui Sulston.

Sursa :   Cotidianul.ro
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online