Atingeri sensibile  -  Stâlpnicul  -  Diamantul  -  Drum fără întoarcere  -  Inelele lui Saturn  -  Învingătorul ia totul  -  Text experimental  -  Tocăniţa de ciuperci  -  Meduza (V)  -  Alfa si Omega. Moon  -  Mesajul  -  Lumină dublă  -  Cerşetorul  -  Meduza (XII)  -  Ceasul ispitirii  -  Îngerul cenuşiu - Angela  -  Factorul "Haos"  -  Accidentul  -  Meduza (IV)  -  Gândacul  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  Ghavany  -  Detenţie  -  Un viol ratat (Din neant)  -  Gender X  -  Icoana  -  Luminile oraşului XII  -  Perdeaua lui Simon  -  Înger în oglindă  -  Vatmanul - Anton şi Marcel  -  O şansă pentru câţiva  -  Praf minune  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  O scânteie într-un ocean de linişte  -  Mergem acasă  -  Lecţie de Umanitate !?  -  În tren  -  Strada inocenţilor  -  Comando Fox  -  Moştenire de familie  -  Luminile oraşului XXVIII  -  Război total  -  Toate filmele româneşti au un final trist  -  Omul apropiat  -  În tren  -  Strada Cosmos  -  Portiţa  -  Virus de sticlă  -  Închis  -  Ultima frontieră

Copiii se vor dezvolta în utere artificiale

Publicat Duminică, 20 Iulie 2008, ora 12:39

Următorii 30 de ani vor aduce embrioni hrăniţi de maşinării şi posibilitatea ca pruncii şi bătrânii să procreeze.

Embrionii umani vor fi plăsmuiţi din spermatozoizi şi ovule provenite din celule stem prelevate din piele, capabile să se transforme în celule specifice oricărui tip de ţesut din corp. Se va întâmpla în următorii de 30 de ani, fără a da naştere unor mari controverse de natură etică, susţine o anchetă publicată pe nature.com, cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la naşterea lui Louise Brown, prima persoană concepută prin fertilizarea in vitro. În spatele anchetei stau o serie de oameni de ştiinţă de la universităţi şi centre de cercetare prestigioase din toată lumea, precum University College London şi Institutul de Medicină Regenerativă din California.

Meşterirea celulelor stem pentru a produce embrioni va însemna că orice persoană, indiferent de vârstă, va putea procrea. “Nou-născuţii vor putea face copii, la fel ca şi oamenii în vârstă”, a explicat Davor Solter, de la Institutul de Biologie Medicală din Singapore. “O altă inovaţie vor fi placentele artificiale, care vor proteja fetuşii ale căror cordoane ombilicale îi vor ţine conectaţi la maşinării”, a continuat cercetătorul.

Ceea ce în prezent pare imoral şi periculos va deveni în timp acceptabil, subliniază Alan Trounson, directorul Institutului de Medicină Regenerativă din San Francisco: “Fertilizarea in vitro a fost la rândul ei un pas gigantic. Nimeni nu şi-a imaginat că va deveni atât de răspândită. Etica se modifică însă în timp”. Trounson anticipează o ieftinire a costurilor fertilizării in vitro, până la 100 de dolari, pas care le va ajuta pe femeile infertile din unele societăţi din lumea a treia, ostracizate de multe ori din cauza neputinţei lor de a aduce pe lume urmaşi.

Fertilizarea in vitro va putea fi folosită şi pentru a depista eventualele afecţiuni genetice, însă Susannah Baruch de la Universitatea “Johns Hopkins” din Washington DC se îndoieşte că metoda artificială de procreare va deveni mai populară decât relaţiile sexuale. “Metoda tradiţională e mai ieftină şi mult mai distractivă”, a punctat cercetătorul.

Sursa :   Cotidianul.ro
Comentarii (2)
alice
Luni, 2 Ianuarie 2012, ora 15:51

si oricine va putea avea copii si oricand (la orice varsta )

jean monea
Joi, 24 Iulie 2008, ora 11:16

de ce nu se gaseste elexirul tineretii?