Între „Ei” şi noi, Pământul! (VI)  -  Fata morgana  -  În umbra deasă a realităţii  -  Jocul Zeilor (V)  -  !NFERNUL (fragment): Autistul  -  Bumerangul lui Zeeler  -  Transplant de suflete...  -  Dona  -  Gheşeft  -  Proză scurtă  -  Fragile  -  De acum şi până-n noapte  -  Către a opta zi  -  Vânătorii de poveşti  -  Război obişnuit  -  Regele animalelor  -  Fata din vis  -  Jocul meu pentru Dumnezeu şi ai lui  -  Meduza meduzelor are dreptate !  -  Fotografii  -  Dincolo de ceţuri  -  În căutarea lacrimilor pierdute  -  Umbrele nopţii  -  Somnul uitării  -  Luminile oraşului XXII  -  Călătoria unui artist...  -  Criminali Umanitari  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  Puroi II  -  Bătălia pentru supravieţuire  -  Chat Room  -  Avocatul celui care a vrut să mă omoare  -  Un viol ratat (Din neant)  -  Luminile oraşului XXVI  -  Salvatorul  -  Sharia (fragment)  -  Tata, ceasul şi căpşunile  -  Luminile oraşului XXX  -  Mamal - Despărţirea  -  Virus de sticlă  -  Nick  -  Povestea knorgului care îşi caută mama  -  ªi atunci...  -  O viaţă fără început şi fără sfârşit  -  Recreaţia  -  Legendele Căutării (II)  -  Lunea Maniacilor  -  Pacientul  -  Nebunii lui Arrianus  -  Comando Fox

Primele imagini ale unor planete din afara Sistemului Solar

Doua echipe de astronomi au publicat joi primele imagini ale unor planete aflate in afara sistemului solar, o etapa considerata cruciala pentru descoperirea, in anii urmatori, a unor planete-surori ale Terrei, anunta AFP.

Publicat Vineri, 14 Noiembrie 2008, ora 13:30

Dupa opt ani de cercetari, astronomul Paul Kalas de la Universitatea Berkeley, a reusit, cu ajutorul telescopului spatial Hubble, sa surprinda primele imagini ale unei planete situata la 25 de ani lumina de sistemul nostru solar, care graviteaza in jurul stelei Fomalhaut, din constelatia Piscis Austrinus.

Cea de a doua echipa, condusa de Christian Marois, de la institutul de astrofizica Herzberg, a obtinut, cu ajutorul telescoapelor terestre, primele imagini a trei planete-gigant, care orbiteaza in jurul stelei HR8799 din constelatia Pegasus, la circa 130 de ani lumina de Terra.

"Sunt planete gazoase, foarte fierbinti, au o masa de circa 7-10 ori mai mare decat Jupiter si sunt foarte tinere", a explicat René Doyon, unul dintre cei opt cercetatori ai echipei conduse de Christian Marois.

"Este foarte dificil sa surprinzi imagini ale unor plante din afara sistemului solar, pentru ca lumina lor este foarte slaba in raport cu cea a stelei in jurul careia graviteaza. Am reusit acest lucru dezvoltand o tehnica ce atenueaza semnalul emis de stea", a adaugat astrofizicianul canadian.

"Pana in prezent, cand descopeream astfel de exoplanete, nu puteam vedea decat un grafic al vitezei sau al intensitatii luminoase a soarelui in jurul caruia orbitau", a precizat un alt cercetator, Bruce Macintosh.

Incepand cu 1995, pe baza unor masuratori indirecte privind efectul lor asupra campului gravitational al stelelor in jurul carora orbiteaza, au fost descoperite aproximativ 300 de planete aflate in afara sistemului nostru solar.

Sursa :   Hotnews