Melcul  -  Clocitorul Josh  -  Aura urii  -  Aici şi acum  -  Gândacul  -  Fugind pe cerc  -  Atalia  -  Vikingul  -  Simbioza  -  Efect de înflorire (Napoca)  -  Timpul  -  Extratereştrii alienaţi  -  BO  -  Criminali Umanitari  -  Archeopterix  -  Gondolierul  -  Pierderea  -  ªi vremea vine ca să plângi  -  Tolaie  -  Luminile oraşului XXVI  -  A Doua Epocă Întunecată  -  Luminile oraşului XVIII  -  Greaţă  -  Alfa si Omega. Moon  -  Vid imprevizibil  -  Sete  -  Oglinda îngerilor  -  Arma secretă  -  Supravieţuitorul  -  Meduza (II)  -  Homus trolEIbuzus  -  Curândul  -  Asura Ni, Drahan - I - Bolte de Crini  -  Gustul libertăţii  -  Visând cu ochiul deschis  -  Fanfara municipală  -  Gena morţii este instituirea metafizicii moderne  -  2 fast 4 you  -  ªarpele Midgardului  -  Lecţie de Umanitate !?  -  Brăduţul  -  Tata, ceasul şi căpşunile  -  Feţele dragostei  -  Emoţia reîntoarcerii  -  Fabrica de vise  -  Coconul  -  Norul de argint  -  Cartea cu autor necunoscut  -  Altă Poveste(?) modernă  -  Luminile oraşului X

Primele imagini ale unor planete din afara Sistemului Solar

Doua echipe de astronomi au publicat joi primele imagini ale unor planete aflate in afara sistemului solar, o etapa considerata cruciala pentru descoperirea, in anii urmatori, a unor planete-surori ale Terrei, anunta AFP.

Publicat Vineri, 14 Noiembrie 2008, ora 13:30

Dupa opt ani de cercetari, astronomul Paul Kalas de la Universitatea Berkeley, a reusit, cu ajutorul telescopului spatial Hubble, sa surprinda primele imagini ale unei planete situata la 25 de ani lumina de sistemul nostru solar, care graviteaza in jurul stelei Fomalhaut, din constelatia Piscis Austrinus.

Cea de a doua echipa, condusa de Christian Marois, de la institutul de astrofizica Herzberg, a obtinut, cu ajutorul telescoapelor terestre, primele imagini a trei planete-gigant, care orbiteaza in jurul stelei HR8799 din constelatia Pegasus, la circa 130 de ani lumina de Terra.

"Sunt planete gazoase, foarte fierbinti, au o masa de circa 7-10 ori mai mare decat Jupiter si sunt foarte tinere", a explicat René Doyon, unul dintre cei opt cercetatori ai echipei conduse de Christian Marois.

"Este foarte dificil sa surprinzi imagini ale unor plante din afara sistemului solar, pentru ca lumina lor este foarte slaba in raport cu cea a stelei in jurul careia graviteaza. Am reusit acest lucru dezvoltand o tehnica ce atenueaza semnalul emis de stea", a adaugat astrofizicianul canadian.

"Pana in prezent, cand descopeream astfel de exoplanete, nu puteam vedea decat un grafic al vitezei sau al intensitatii luminoase a soarelui in jurul caruia orbitau", a precizat un alt cercetator, Bruce Macintosh.

Incepand cu 1995, pe baza unor masuratori indirecte privind efectul lor asupra campului gravitational al stelelor in jurul carora orbiteaza, au fost descoperite aproximativ 300 de planete aflate in afara sistemului nostru solar.

Sursa :   Hotnews