Destin  -  Aseară...  -  Pasul craiului de munte  -  Fugind pe cerc  -  Stâlpnicul  -  Cum le văd "ei" pe "ele" în Galeria de artă "Trei Salcâmi"  -  O şansă pentru câţiva  -  Virus de sticlă  -  Renaşterea...  -  Omul apropiat  -  Nebunul  -  Apocalipsa  -  Nu deschideţi uşa  -  Curândul  -  Cadou pentru regele Isrunului  -  Meduza (X)  -  Submarinul Roşu  -  Crist sideral  -  Taxi  -  Meduza (II)  -  Colecţionarul  -  O noapte într-un ceas  -  Jocul  -  Bella. Moartea unui body-guard  -  Mărire şi decădere  -  Legenda "OMU"-rilor  -  Avatarul  -  Tahiji  -  Luminile oraşului XII  -  Luminile oraşului XXVIII  -  În căutarea zborului  -  K  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Alertă !  -  Cerc la persoana întâi  -  Partida de bridge  -  Valea însângerată  -  Bodaproste  -  De acum şi până-n noapte  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  Timpuri Noi  -  Puterea pereche  -  Pescăruşul  -  Vikingul  -  Praf minune  -  Povestire  -  Locul pierdut  -  Striptease  -  O faptă eroică fără de ecou  -  Limoniu

Mamuţii ar putea reveni la viaţă

Oamenii de

Publicat Sâmbătă, 22 Noiembrie 2008, ora 20:09

Prin prelevarea unor mostre de ADN din firele de păr din blana mamuţilor lânoşi, o echipă americano-rusă de oameni de ştiinţă a reuşit să cartografieze codul genetic al speciei. Deşi există unele goluri, cercetătorii estimeză că au reuşit să pună cap la cap fragmentele genomului în proporţie de 80%, informează BBC Online.

Pe lângă faptul că ar putea oferi noi indicii privind dispariţia mamuţilor, studiul readuce în discuţie posibilitatea clonării unor specii de mult dispărute. Potrivit NYTimes.com, ele trebuie să fi dispărut cu mai puţin de 60.000 de ani în urmă, deoarece această cifră reprezintă limita de vârstă a ADN-ului.

“Descifrarea genomului va duce, în teorie, la reînvierea mamuţilor, prin introducerea secvenţei ADN a acestora în genomul elefanţilor din prezent”, a declarat Stephan Schuster de la Pennsylvania State University, coordonatorul studiului, citat de Reuters.

Planul este modificarea treptată a ADN-ului dintr-un ovul de elefant, pentru îl transforma în ADN specific mamuţilor. Ovulul aflat în etapa finală va fi apoi introdus într-o femelă-elefant, în interiorul căreia se va dezvolta.

Părul infailibil

În cercetarea lor, oamenii de ştiinţă s-au folosit de rămăşiţele a două exemplare de mamut lânos, unul de acum 50.000 de ani şi unul de acum 20.000 de ani, aproape perfect conservate în permafrostul (strat de sol şi de roci care nu se dezgheaţă nici în timpul verii) siberian.

Ei s-au folosit de firele de păr deoarece materialul genetic de aici e în proporţie covârşitoare a speciei de la care provine. În comparaţie, când oamenii de ştiinţă încearcă să extragă ADN din oase, acesta este de multe ori contamintat cu materialul genetic al diferitor bacterii şi ciuperci.

După ce au extras ADN din firele de păr, pentru a estima cât din acesta provenea efectiv de la mamuţi, oamenii de ştiinţă au comparat secvenţa genomică a acestora cu cea a elefantului african, cea mai apropiată rudă a lor. Analizele au arătat că genomurile celor două specii diferă în proporţie de doar 0,6%.

Principala dificultate în readucerea la viaţă a speciilor dispărute, şi implicit a mamuţilor, o reprezintă schimbările care se insinuează în codul genetic al unui animal după moartea acestuia, subliniază unii cercetători. “E ca şi cum ai încerca să construieşti o maşină având doar 80% dintre componente şi ştiind că unele dintre ele sunt deja stricate”, a explicat Jeremy Austin, director adjunct la Centrul de ADN Străvechi din cadrul Universităţii Adelaide din Australia.

“Chiar dacă am pune mâna pe întreg genomul, ar trebui să deosebim mutaţiile de stricăciuni la nivelul ADN-ului, o problemă aproape insurmontabilă”, a mai adăugat australianul. “Pe lângă asta, trebuie să găsim o metodă de a construi cromozomi artificiali”, a conchis Austin.

Omul de Neanderhal, următorul pe listă

Următoarea specie dispărută căreia îi va fi cartografiat genomul ar putea fi chiar omul de Neanderthal, cea mai apropiată rudă a oamenilor moderni. Dacă mamuţii vor fi readuşi la viaţă, acelaşi lucru se va întâmpla şi cu neanderthalienii, proiect care va stârni cu siguranţă multe controverse. Pentru a reînvia omul de Neanderthal, va fi modificat genomul cimpanzeilor, similar cu cel al oamenilor în proporţie de aproximativ 99%. Embrionul neanderthalian astfel obţinut va fi adus pe lume de un exemplar de femelă-cimpanzeu.

Comentarii (2)
niki
Joi, 15 Ianuarie 2009, ora 09:41

credeti ce dracu'!cate alte experimente au facut "fantomele" astea?cine stie, stie,insa nu noi.aia sunt sus-pusi,sigilati.crud adevar.doare,doare tare.noroc ca ne arunca si noua cate in un ca asta sa-l roadem disgratios.eu as vrea sa port cateva discutii cu eva si cel putin una cu adam.hihi ce s-or face religiosii,misticii cand li se vor rasturna teoriile manipulative?stau linistit cat se poate : gasesc ei altceva. suntem ingrozitor de groaznici. nici nu vreau sa stiu de unde si cum vin. bine ca sunt sau nu?!-marea provocare :))

gabi
Sâmbătă, 10 Ianuarie 2009, ora 14:57

Foarte interesant ce scrieti!
pai cine credeti ca urmeaza dupa aceea!
mister!Nici nu vreau sa ma gindesc!