evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Simbioza  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  Meduza (V)  -  Ignis  -  Mr. Loverman  -  Rapsodia  -  Crist sideral  -  Recurent  -  Meduza (VI)  -  Jocul libertăţii  -  Drum bun  -  Lacul negru  -  Luminile oraşului VIII  -  Delir  -  Drumul care nu se vede  -  Gânduri  -  Strada inocenţilor  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  Transcendere  -  Luminile oraşului XVIII  -  Sfântul  -  Nu vreau să fiu un erou !  -  Mamă de duminică  -  Meduza (XII)  -  Valea însângerată  -  Cioara  -  Ziua în care a dispărut Mircea  -  Copilul Visător cu Mâinile de Aur  -  Aether pro narcosi  -  Big Bang Boo  -  Timpul  -  Eu, Singularul Absolut  -  Anul 10000  -  Luminile oraşului XXII  -  Strada Cosmos  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  Povestea (?) Pensionarului Incredul  -  Luminile oraşului XXXI  -  Frumuseţea numărului unsprezece  -  Lecţie de Umanitate !?  -  Bătrânul, literele şi noaptea  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Uşa de la baie  -  Gheşeft  -  Peştera II  -  Luminile oraşului XXIV  -  Jocul meu pentru Dumnezeu şi ai lui  -  Primăvara nucleară  -  Omul - cu - sacul, Timpul şi... Eu !  -  Planeta Fantomă


Jocurile viitorului, prezentate la E3

Jocurile video controlate cu ajutorul gesturilor sunt principala tendin

News Team



Publicat Duminică, 7 Iunie 2009, ora 10:10

      Gesturile şi mişcările trupului sunt mai bune decât gamepadurile şi joystickurile, este concluzia unanimă la care au ajuns reprezentanţii industriei consolelor. După ce Nintendo a deschis calea controlării jocurilor cu ajutorul mişcărilor intuitive ale corpurilor, cu faimoasele “telecomenzi” Wii Motion, asigurându-şi astfel supremaţia în industria consolelor, anul acesta, Sony şi Microsoft şi-au manifestat şi ele intenţia de a păşi pe acelaşi drum. Anunţurile celor două companii au fost făcute în cadrul târgului de entertainment electronic E3, desfăşurat între 2 şi 4 iunie la Los Angeles.

     

      Astfel, Sony a prezentat un nou sistem de control al jocurilor, destinat consolei Playstation 3, bazat o telecomandă cu trăgaci care “citeşte” mişcările utilizatorilor, similară wiimote-ului întâlnit la Nintendo Wii.

     

      Aflat încă în fază de testare, sistemul va fi lansat în primăvara lui 2010, notează gizmodo.com. Deşi arată cam la fel cu wiimote-ul, telecomanda Playstation funcţionează într-un mod diferit: este lipsită de giroscoape şi accelerometre, bazându-se pe o cameră video care înregistrează mişcările unei bile mov, plasată în vârful dispozitivului pe care utilizatorii îl ţin în mână.

     

      Milo, băiatul din consola Microsoft

     

      Şi Microsoft s-a decis să transforme trupurile oamenilor în gamepaduri. Reprezentanţii companiei promit chiar că vor duce lucrurile un pas mai departe, cu ajutorul unui sistem inovativ de control al jocurilor care se foloseşe strict de mişcările corpului, fără ca utilizatorii să fie nevoiţi să ţină în mâini vreun dispozitiv electronic. Botezat “Project Natal”, noul sistem este destinat consolei Xbox 360 şi a fost prezentat de regizorul Steven Spielberg, suit pe scena E3. În prezent, “Project Natal” se află încă în teste.

     

      În vreme ce Nintendo şi Playstation se bazează pe gamepaduri care traduc mişcările utilizatorilor pe înţelesul consolelor, Microsoft plănuieşte să elimine nevoia unui dispozitiv electronic ţinut în mână. Astfel, o cameră video va citi până şi cele mai fine mişcări ale corpului utilizatorilor, le va recunoaşte feţele acestora şi va putea scana obiecte din lumea reală. Pe lângă camera video, o altă componentă a proiectului Natal este un sistem de recunoaştere vocală, cu ajutorul căruia gamerii vor putea rosti anumite comenzi.

     

      Proiectul Natal nu va revoluţiona doar segmentul jocurilor video de familie, promit reprezentanţii Microsoft. Gamerii înrăiţi vor trage şi ei o sumedenie de avantaje de pe urma noului sistem de control, cum ar fi posibilitatea de a se rostogoli pe podea şi de a se ascunde în spatele canapelei, în cazul jocurilor cu împuşcături. De asemenea, reprezentanţii Microsoft plănuiesc să încorporeze tehnologia citirii gesturilor şi în cazul PC-urilor.

     

      Wii îşi invită utilizatorii la fitness distractiv

     

      Reprezentanţii companiei Nintendo, care a reuşit să ajungă în fruntea industriei de console tocmai datorită sistemului de control al jocurilor prin gesturi, au declarat însă că nu se simt ameninţaţi de faptul că Sony şi Microsoft au decis şi ele să o ia pe aceeaşi cale. Din contră, se simt flataţi. “Faptul că cele două companii au decis să ridice gamerii de pe canapele şi să-i facă să controleze jocurile cu ajutorul mişcărilor trupului arată că s-au inspirat de la ce am reuşit noi să realizăm cu Wii, iar asta ne măguleşte”, a declarat Shigeru Miyamoto, realizator de jocuri pentru Nintendo, citat de BBC Online.

     

      Principalele noutăţi anunţate de Nintendo la târgul de anul acesta au fost o versiune îmbunătăţită de wiimote, numită Wii Motion Plus, precum şi un dispozitiv de măsurare a pulsului, Wii Vitality Sensor, menit să completeze pachetul Wii Fit, un sistem de fitness bazat pe un soi de cântar care înregistrează mişcările persoanelor care se aşază pe el. De asemenea, Nintendo a prezentat o nouă versiune a programului electronic de fitness, Wii Fit Plus, care le aduce utilizatorilor o serie de exerciţii noi.

     

      În ceea ce priveşte jocurile în pregătire, reprezentanţii Nintendo au anunţat continuări ale seriilor de succes Mario şi Zelda. De asemenea, compania EA plănuieşte să folosească din plin capacităţile noului wiimote, în cazul simulatorului de tenis Grand Slam Tennis.

     

      Beatleşii “învie” într-un joc video

     

      Pe lângă noul sistem de control a jocurilor, Playstation a prezentat la E3 2009 şi un nou model de consolă portabilă, PSP Go. Aceasta cântăreşte cu 43% mai puţin decât modelul PSP anterior, PSP 3000, şi are un ecran de 3,8 inch, comparativ cu cei 4,3 de care dispuneau predecesoarele sale din seria Playstationurilor portabile. Dintre jocurile care urmează să fie lansate pentru aceste console în perioada următoare, cele mai aşteptate sunt Gran Turismo PSP, un simulator auto în care utilizatorii se vor putea sui la bordurile virtuale a 800 de maşini. Populara serie Metal Gear Solid, în care accentul se pune pe furişarea pe lângă inamici şi nu pe masacrarea lor, va fi şi ea transpusă pe Playstationurile portabile, sub titlul “Peace Walker“.

     

      În cazul Playstation 3 a fost anunţată partea a doua a jocului “Assassin's Creed”, în care jucătorii intră în pielea unui asasin care activează în Ţara Sfântă, în 1191, iar participanţii la târg şi-au clătit ochii cu o prezentare a celei de-a 14-a părţi a seriei role-playing gamek “Final Fantasy”. De asemenea, Sony a mai scos la rampă jocul de curse ModNation Racers, în care utilizatorii vor avea o libertate aproape totală în configurarea propriilor traseuri, şi titlul cu numărul trei din seria action-adventure God of War.

     

      În cazul Xbox 360, unul dintre cele mai apetisante titluri prezentate a fost “Beatles: Rock Band“, în care utilizatorii vor avea posibilitatea de a cânta cot la cot cu trupa Beatles. John, Paul, George şi Ringo sunt cele patru personaje pe care gamerii le vor putea controla, în funcţie de instrumentul la care vor prefera să cânte. Noul joc este creat de Harmonix, compania responsabilă cu întreaga serie de jocuri video Rock Band, care le permit utilizatorilor să-şi dezlănţuie degetele pe coardele unor chitare din plastic, săţină ritmul pe tobele conectate la consolele video şi să-şi pună în valoare vocile cu ajutorul unor microfoane, în sistem karaoke.

     

     

     

     

     

Sursa :   Cotidianul
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online