Halta părăsită  -  Hora Ielelor, Pensiune II  -  Vânzatorul  -  Texte.01  -  Lumea prin ţeava puştii  -  Strada Cosmos  -  Halucinaţie  -  Muza  -  Luminile oraşului XXXI  -  Fântâna de iasomie  -  Luminile oraşului X  -  Ea, eu şi ei  -  Planeta Fantomă  -  Muribundul  -  Vinerea Rozinelor Timpurii  -  Unii îmi zic Charon...  -  Arta de a purta un război  -  Visul  -  Războiul - fără - cap - şi - fără - coadă  -  Chipul de pe Marte  -  Nouăsprezece zile (II)  -  Babylon Five: Mercenarii  -  Trãind în cercul vostru strâmt, vã credeţi genii  -  Feţele dragostei  -  Hoţul de timp  -  Partida de bridge  -  Experienţa însoţeşte sensul ascuns al misiunii noastre  -  Meditaţie  -  Luminile oraşului XXII  -  Drumul care nu se vede  -  Povestea (?) Pensionarului Incredul  -  Zona 25  -  Punct. ªi atât  -  Limoniu  -  Luminile oraşului II  -  Plasa pe jăratic  -  Schimbare de management  -  La chambre quotidienne (fr)  -  Obsesia  -  ªahul de duminică  -  Timpul schimbării  -  Vară cu ciocănitori  -  Cadou pentru regele Isrunului  -  Zori  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Oglinda îngerilor  -  Sender: High_Orbit_God  -  Gânduri  -  Ulysse şi Hector  -  Transplant de suflete...

T-Rex se trage din micuţul Tiny-saurus

Dinozaurul a fost descoperit de o echip

Publicat Duminică, 20 Septembrie 2009, ora 11:41

O echipă de cercetători aflaţi într-o expediţie în China au descoperit scheletul unui dinozaur de mici dimeniuni, diferit de tot ceea ce se cunoştea până acum. Odată dezgropat, oamenii de ştiinţă au observat asemănarea dintre acesta şi celebrul T-Rex, mai mult, după un studiu amănunţit au ajuns la o concluzie: cel mai mare dinozaur din istorie avea un frate mai mic.

“Tiny-saurus”, aşa cum a fost numit, a trăit înaintea dinozaurului T-Rex, iar “vânătorii de fosile” consideră că din acest mic exemplar (nu mai mare decât un om) a evoluat cel mai de temut prădător.

Micuţul dinozaur a trăit în pădurile din partea de nord a Chinei, loc în care a şi vânat acum 125 de milioane de ani, iar exemplarul descoperit avea nu mai mult de şase ani.

Printre asemănările dintre acesta şi T-Rex, cercetătorii amintesc dimensiunile craniului, care, în comparaţie cu restul corpului, este mult mai mare.

Urmărind acest aspect, cercetătorii au descoperit că zona destinată organelor olfactive este foarte mare faţă de limitele normale, similară cu cea întâlnită la T-Rex.

De asemenea, un alt element pe care cei doi îl au în comun este structura şi dimensiunea picioarelor.

“Între cele două exemplare sunt 35 de milioane de ani distanţă şi o mulţime de asemănări. Tiny-saurus este practic un T-Rex în miniatură”, spune unul dintre cercetătorii care l-au descoperit.

Scheletul dezgropat din China a fost transportat în Chicago de către colecţionarul de fosile Henry Kriegstein. Aici, o echipă de specialişti au continuat să-l studieze, iar în final au realizat un model 3D al “micuţului T-Rex” şi au reconstruit o parte a acestuia folosindu-se de un silicon special.