evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
ªarpele de aramă (I)  -  Omega  -  Acolo sus, vulbul  -  Scrisoare din Hipercubul 13  -  Depozit.02  -  Tarsius  -  Dependent TV  -  Paradox  -  Cine sunteţi?  -  Pendulul municipal. "La dolce vita"  -  Cu preţul morţii  -  Cerc la persoana întâi  -  Floarea de loldilal  -  Poveste de viaţă  -  Arătarea  -  Meduza (IX)  -  Enigma de cristal  -  Exterminatorul  -  Fotografii  -  Luminile oraşului XXIX  -  Fiii lui Rawser  -  Conştientizarea  -  De aici, de sus...  -  10 minute pâna la explozie  -  Limoniu  -  Îmbrățișare  -  Conştiinţa lui Uezen  -  Stăpânul - Volumul I : Răpirea zeilor  -  Aedes  -  Luminile oraşului XXXII  -  Ambiguitate clinică  -  Macii  -  Babylon Five: Mercenarii  -  Cunoaştere  -  Sfârşitul lunii  -  Vinerea Rozinelor Timpurii  -  Furnizorul de vise  -  Uitare  -  El cu durerile şi greşelile lor  -  Children of mine  -  Vatmanul - Reacţiile, Epilog  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Războiul - fără - cap - şi - fără - coadă  -  Luminile oraşului XVII  -  Virus de sticlă  -  Ea, eu şi ei  -  Mimi, Momo şi Mumu  -  Începutul  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (IV)  -  Muribundul


Jocurile pe calculator, noul abecedar

News Team



Publicat Joi, 4 Noiembrie 2004, ora 21:16

      Jocurile pe calculator au capatat o importanta sociala atit de mare incit au ajuns sa fie studiate stiintific (de aproape un an, o universitate daneza pregateste doctoranzi in aceasta "disciplina") si tind sa se impuna ca o prezenta distincta si obligatorie la cele mai de baza niveluri educationale. Pe linga calitatile lor recreative indiscutabile, jocurile pe calculator pot imbunatati capacitatea de a invata a copiilor si ar putea gasi chiar si astazi un loc legitim in clasele de scoala primara, au conchis cercetatori ai Institutului de Educatie al Universitatii din Londra. Ei au descoperit ca "pregatirea in jocuri" a devenit o abilitate-cheie pentru tineri, un motiv in plus pentru care domeniul trebuie sa devina o materie de studiu in sine si, mai mult, elevii ar trebui sa fie in masura sa creeze propriile lor jocuri.

      "La fel ca toate celelalte jocuri, cele video sau pe calculator ofera divertisment si promoveaza dezvoltarea sociala, participarea si discutiile pe aceasta tema constituind o parte importanta a vietii tinerilor de azi", afirma Carline Pelletier, managerul unuia dintre cele doua studii dedicate fenomenului de catre Institut.

      Ideea ca jocurile pe calculator ar putea ajunge materie de studiu in scoli este de natura sa iste controverse in rindul parintilor. Dar specialistii incearca sa-i asigure ca este vorba de ceva foarte serios. "Jocurile sint o forma legitima de cultura care merita o analiza critica in scoli, exact asa cum se intimpla cu filmele, televiziunea si literatura", a spus dr. Andrew Burn, de la Centrul pentru Studiul Copiilor, Tineretului si Media.

     

     

      De la televizor si jucarii, la jocuri video

     

      Adolescentii considera ca jocurile video si cele pe calculator constituie o forma de divertisment mai plina de substanta decit televiziunea si jucariile clasice. Copiii de 5-12 ani, in special baietii, prefera in mod clar jocurile electronice, 55 la suta din adolescenti afla de o piesa muzicala noua prin intermediul acelorasi jocuri, iar muzicantii se calca pe picioare pentru a-si vedea creatiile incluse in cele mai noi titluri ale industriei jocurilor pe calculator.

     

     

      Spre gradinita, inainte

     

      "Avem si am folosit informatii potrivit carora copii de virste din ce in ce mai mici incep sa joace jocuri video", admite vicepresedintele diviziei marketing a firmei VTech Electronics North America, Julia Fitzgerald. VTech comercializeaza, printre altele, cu numai 60 de dolari, miniconsole care nu intimplator seamana cu PlayStation (Sony), Xbox (Microsoft) sau GameCube (Nintendo). Si acestea au succes si in rindul copiilor de patru ani. Nu este deocamdata clar daca jocurile video ii invata pe cei mici mai multe despre fonetica sau despre cum sa rezolve o problema, mai degraba decit cum sa se descurce intr-un spatiu de joaca virtual, dar toata lumea este de acord ca rindurile gamerilor "de gradinita" (la propriu) se ingroasa substantial. Un numar mult mai mare de jucarii (pseudoconsole) si jocuri tintesc acum sa ajunga la copii de aproximativ trei ani. Desi poate parea veroasa, tendinta este departe de a fi astfel. Ea acopera ceea ce mai nou a devenit aproape o nevoie a celor mici de a-i imita pe cei mari, absenta ei nefacind altceva decit sa-i frustreze.

     

     

      Abilitati potentate de jocurile pe calculator:

     

      - capacitate sporita de decizie si reactie

      - cresterea tendintei de evaluare globala inaintea luarii unei decizii

      - accentuarea capacitatilor de analiza si predictie

      - ameliorarea vitezei de raspuns la nou si la schimbare radicala, combinata cu o mai buna capacitate de adaptare la acestea

      - adaptarea mai buna la "iconografia" care cel mai probabil va alcatui limbajul viitorului, mult mai bogat in simboluri si stari decit "sterpul" limbaj scris cu care ne-am obisnuit de milenii.

     

      Simpla deschidere la nou ar trebui sa fie un motiv suficient, spun expertii, desi in combinatie cu celelalte beneficii, potentialul intregii rase umane creste daca nu exponential, atunci cel putin spectaculos.

     

Sursa :   Evenimentul Zilei
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online