Aventurile Poetului Rătăcitor : (II) Poetul Soarelui  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (III)  -  Luminile oraşului II  -  Întâlnirea  -  Aether pro narcosi  -  Tentaţia continuă  -  În căutarea lacrimilor pierdute  -  Pescăruşul  -  Luminile oraşului XXXIV  -  Meduza (III)  -  Jocul libertăţii  -  De aici, de sus...  -  Hora Ielelor, Pensiune III  -  Labirintul de gheaţă  -  Ambiguitate clinică  -  Ea, eu şi ei  -  Jocul Zeilor (II)  -  Program de criză  -  Re-insecţie  -  Poveste de mahala III : Foamea!  -  O nouă zi  -  Calul cruciatului  -  Je t'aime mélancolie  -  Cap de listă  -  În căutarea zborului  -  Avatarul  -  Atalia  -  Groparii  -  Muribundul  -  Follow-Me  -  Timpul  -  Luminile oraşului XII  -  Avocatul celui care a vrut să mă omoare  -  Sharia (fragment)  -  Norma  -  Dincolo de ceţuri  -  O noapte într-un ceas  -  Ancheta  -  Mimi, Momo şi Mumu  -  Înălţarea  -  Vizita  -  Fluturi  -  Nu este prima dată  -  Scrisoare din Hipercubul 13  -  Fanfara municipală  -  Luminile oraşului V  -  Camera de la capătul holului  -  Aici şi acum  -  StarCraft : Musafiri nepoftiţi  -  Povestea ţării Nucalanoi

NASA recunoaște existența planetei X

Numerosi cercetatori, inclusiv ai prestigioasei agentii spatiale americane, confirma pericolul reprezentat de Nemesis, alias Nibiru, alias Planeta X * Sunt nume diferite ale aceluiasi obiect ceresc, aflat la orginea Apocalipsei

Publicat Duminică, 14 Martie 2010, ora 11:13

Un urias obiect intunecat ar putea sta la panda in apropierea sistemului nostru solar, aruncand din cand in cand cu comete in directia Terrei. Supranumit “Nemesis” sau “Steaua Intunecata”, acest obiect nedetectat ar putea fi o stea pitica, rosie sau bruna, dar la fel de bine ar putea fi vorba de o prezenta mult mai periculoasa, avand de cateva ori masa lui Jupiter.

Disparitia vietii pe Pamant ar face parte dintr-un ciclu

De ce se gandesc oamenii de stiinta ca s-ar putea ascunde ceva la marginea sistemului nostru solar? La origini, Nemesis a fost numele sugerat pentru a explica un ciclu de extinctie in masa pe Pamant, explica space.com. Paleontologii David Raup si Jack Sepkoski sustin ca, in ultimii 250 de milioane de ani, viata de pe pamant s-a confruntat cu disparitia totala, intr-un ciclu care se repeta la 26 de milioane de ani.

Astronomii au sugerat drept cauze pentru aceste catastrofe impactul cu comete. Sistemul nostru solar este inconjurat de o serie de corpuri inghetate numite Norul lui Oort. Este vorba de un nor de comete, despre care se crede că există la o distanţă de aproape un an lumina fata de Soare. Această distanţă localizează norul la aproape un sfert din distanţa pana la Proxima Centauri, cea mai apropiată stea de Soare. Exteriorul norului Oort defineşte limita sistemul nostru solar. El poartă numele astronomului olandez Jan Hendrick Oort (28 aprilie 1900- 5 noiembrie 1992).În 1950, Jan Oort a ajuns la concluzia ca locul de origine al cometelor este un vast nor (care în prezent îi poarta numele, Norul lui Oort), aflat la o distanta de 50.000 unitati astronomice fata de Soare, practic la granita gravitationala a întregului Sistem solar.

Suntem “scuipati” cu comete

Daca Soarele nostru a facut parte dintr-un sistem binar în care două stele conectate gravitational orbitau in jurul unui centru comun de masa, aceasta interactiune ar putea perturba Norul lui Oort, trimitand, în mod periodic, comete catre Pamant. Impactul cu un asteroid este deja considerat cauza disparitiei dinozaurilor, in urma cu 65 de milioane de ani, dar impactul cu comete poate fi la fel de distrugator. O cometa poate fi, de asemenea, cauza fenomenului Tunguska, din 1908. O explozie de 1000 de ori mai puternica decat cea a bombei aruncate la Hiroshima a facut, la vremea respectiva, una cu pamantul peste 80 de milioane de copaci, pe o suprafata de peste 1300 de kilometri patrati. Chiar daca in momentul de fata nu exista un consens privind ciclicitatea disparitiei vietii de pe Pamant, raman alte motive serioase pentru a pune in discutie prezenta intunecata din apropierea Soarelui. Vezi si cristiannegureanu.blogspot.com.

Planeta care nu are ce cauta acolo unde este

O planeta pitica recent descoperita, numita Sedna, are o orbita neobisnuit de lunga in jurul Soarelui. Planeta pitica este definita de Uniunea Astronomica Internationala drept un obiect care orbitează în jurul Soarelui, are o masa suficienta astfel incat forţa gravitaţională să îi confere o formă aproximativ sferică, nu a "curăţat" spaţiul cosmic din vecinatatea orbitei sale, si nu este satelitul unei planete. Aceasta definitie este cea care a retrogradat Pluto de la statutul de planeta la cel de planeta deoarece nu a curaţat vecinatatea orbitei sale (Centura Kuiper).

Planeta pitica Sedna este unul dintre cele mai indepartate obiecte observate vreodata, cu o orbita intre 76 si 975 UA (Unitati Astronomice, 1UA = distanta de la Pamant la Soarem n.red.). Orbita planetei este estimata sa dureze intre 10,5 si 12000 de ani. Cel care a decoperit-o, Mike Brown, de la Caltech, spune: “Sedna nu ar trebui sa se afle acolo. Practic, nu ajunge niciodata suficient de aproape de Soare pentru a fi afectata de el, dar nici suficient de departe pentru a fi influentata de alte stele”. Probabil un obiect masiv, care nu se vede, este raspunzator pentru orbita absolut ciudata a planetei. “Observatiile mele s-au concentrat de regula asupra unor obiecte aflate mai aproape si, prin urmare, care se deplaseaza mai rapid. Un obiect ca Nemesis, aflat la o distanta atat de mare si care se misca atat de incet este foarte greu detectabil”, spune Brown.

Alte dovezi ca Nemesis exista

John Mattese, profesor emerit de fizica la Universitatea din Louisiana, este si el de parere ca Nemesis exista, dar din alte motive. Cometele din sistemul nostru solar par sa provina din aceeasi regiune a Norului lui Oort, iar Mattese crede ca numai un obiect urias aflat in vecinatatea Soarelui poate provoca perturbarea Norului si aruncarea cometelor in directia Pamantului. Calculele sale arata ca Nemesis este de 3-5 ori mai mare decat Jupiter, in timp ce alti cercetatori considera ca Nemesis poate fi chiar si de 13 ori mai mare decat Jupiter, calitate necesara pentru a fi catalogata drept o planeta pitica bruna.

Cel mai nou telescop folosit de NASA, Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) ar putea sa raspunda o data pentru totdeauna la intrebarile legate de Nemesis. WISE supravegheaza universul nostru in spectrul infrarosu. Ca si telescopul spatial Spitzer, WISE cauta caldura. Diferenta consta in aceea ca WISE poate acoperi un camp mult mai mare, putand scana o portiune de cer mai intinsa. WISE a inceput scanarea cerului pe 14 ianuarie iar NASA a publicat recent primele imagini ale misiunii, care urmareste realizarea unei harti complete a cerului pana in octombrie. O parte a misiunii WISE este insa cea de a descoperi planete pitice brune.

Supertelescopul NASA va avea certitudini cand va fi prea tarziu

Cercetatorul NASA Davy Kirkpatrick este si el de parere ca Nemesis ar putea fi mult mai aproape decat se credea initial. In opinia sa, descrierea lui Mattese privind dimensiunile planetei este cea mai plauzibila. “Cred ca posibilitatea ca Soarele sa adaposteasca un de alta natura nu poate fi catalogata drept o idee nebuneasca”. Un raspuns mai exact privind intrebarile legate de Nemesis va putea fi dat de telescopul WISE dupa ce va reusi sa scaneze cerul de doua ori, pentru a putea genera imaginile care, prin comparatie, vor permite detectarea obiectelor aflate in afara sistemului nostru solar. Acest lucru va fi posibil de-abia la mijlocul anului 2013, sustin cercetatorii NASA. Cand deja poate ca e mult prea tarziu.

Sursa :   agentia.org