evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Epsilon  -  Puroi II  -  Jocul Zeilor (IV)  -  Taina leului  -  O lumânare pentru mama !  -  Omul-care-stătea-cu-nasul-în-flori  -  Duhovnicul  -  Îngerul cenuşiu - Gabrielle  -  Sentofagia  -  Emoţia reîntoarcerii  -  Poveste de viaţă  -  Casa libertăţii  -  Meduza (V)  -  La frontieră  -  Luminile oraşului XXIV  -  Omul invizibil  -  Copilul Visător cu Mâinile de Aur  -  Joia neagră  -  Fragile  -  Veşnic orizont  -  Vise în adâncuri de stâncă  -  Luminile oraşului 2 (I)  -  Război obişnuit  -  Re-insecţie  -  Decablat  -  Jeopardy  -  Imperiul Marţian contraatacă  -  Eu, Singularul Absolut  -  Casa galbenă  -  Omega  -  Tânăr si încă nescris  -  Răscrucea  -  Children of mine  -  Fugind pe cerc  -  Răspuns fără întrebare  -  Mamal - Oraşul  -  Între ziduri  -  Drumul spre  -  Blasfemii : Globul de Crăciun  -  Clocitorul Josh  -  Himera  -  Vatmanul - Reacţiile, Epilog  -  Caseta pirografiată  -  Claviaturi  -  !NFERNUL (fragment): Autistul  -  Caiet de regie  -  Îmbrățișare  -  Vară cu ciocănitori  -  Muribundul  -  Ghavany


Microsoft contra Google

Gigantul american in materie de software intra pe un teren nefamiliar. Microsoft vrea sa faca un motor de cautare mai tare ca Google.

News Team



Publicat Sâmbătă, 4 Martie 2006, ora 23:53

      Microsoft a anuntat, la inceputul saptamanii, ca va lansa un motor de cautare pe internet mai bun decat Google.

     

      Noul produs va fi lansat mai intai in Statele Unite si in Marea Britanie, apoi in Europa continentala.

     

      „Ceea ce dorim noi este ca, in sase luni, sa fim mai importanti pe piata din SUA decat Google”, a declarat Neil Holloway, presedintele Microsoft pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

     

      „Calitatea rezultatelor cautarilor pe care o vom oferi va face produsul mai relevant din perspectiva consumatorului”, a mai declarat, pentru Reuters, Holloway.

     

     

      Jocuri murdare

     

      Uneori sa fii mai bun nu este insa de ajuns pentru a-i convinge pe cei care sunt fideli unui alt produs sa-l cumpere pe al tau.

     

      Atat judecatorii din SUA, cat si Comisia Europeana au descoperit ca Microsoft a incercat sa contracareze aceasta problema. Mai exact, gigantul american a incercat sa „omoare” browserul Netscape si softul audio-video al celor de la RealNetworks prin oferirea la pachet cu Windows a propriilor produse concurente, incalcand astfel legile antitrust.

     

      Insa aceasta strategie de oferire la pachet a unui competitor pentru Google ar fi total ineficienta in acest caz deoarece motorul de cautare functioneaza complet independent de Windows, spre deosebire de alte produse care sunt direct legate de sistemul de operare.

     

      Holloway a declarat ca Microsoft nu va integra motorul de cautare in Vista, noul sistem de operare Microsoft Windows ce va inlocui Windows XP spre sfarsitul anului acesta sau inceputul lui 2007.

     

      „Ar trebui oare sa oferim un produs asemanator Google integrat in Windows? Daca am face asta, credem ca o companie pe nume Google nu va fi foarte incantata”, a spus, pe un ton ironic, Holloway. Microsoft va integra noul produs in Windows Messanger si in Hotmail.

     

     

      Adevarata miza

     

      Dorinta Microsoft este ca motorul de cautare propriu sa poata - chiar daca nu de la inceput - sa gaseasca mai mult decat doar adrese de web. Noul motor va gasi chiar informatiile care sunt de interes pentru utilizator.

     

      „In general, astazi cand cauti ceva primesti ca rezultat o adresa, iar in 50a din situatii nu primesti adresa pe care o cauti”, a adaugat Holloway.

     

      Acesta mai spune ca produsul Microsoft promite sa „sape adanc”.

     

      De exemplu, cei care cauta sa cumpere o casa vor gasi un grup de case care sa se incadreze in bugetul lor. Iar altcineva va putea gasi un restaurant care ofera un anume meniu intr-o anumita zona geografica.

     

      Deocamdata insa, Microsoft nu spune cum ar putea face asta produsul sau. De fapt, nu spune nici macar cum se va numi noul lor motor de cautare.

     

     

      Google are 80% din piata in Europa

     

      Google obtine peste 97a din venituri din mesajele de publicitate accesate in timpul navigarii pe net.

      Eric Schmidt, directorul executiv al Google, a declarat ca firma sa doreste sa extinda acest tip de servicii in publicitate on-line si off-line, care include toate formele de media.

     

      Google este accesat de 69a din utilizatorii de internet la nivel global, care, in medie, sunt expusi la 128 de mesaje publicitare pe luna.

     

      Potrivit firmei de cercetare a pietei comScore Networks, Google acopera 40a din piata americana de cautare pe net si detine o cota de 60a pana la 80a pe majoritatea pietelor europene.

     

      Avand in vedere aceste cifre, se pare ca pana si un motor de cautare provenit de la un gigant precum Microsoft va avea viata grea.

     

      Google vrea sa creasca la 100 de miliarde

     

      Conducerea Google a prezentat saptamana aceasta planuri de investitii si extindere a activitatilor din strainatate, care ar putea conduce la construirea unei companii de 100 de miliarde de dolari, transmite Reuters.

     

      „Va las sa judecati singuri daca este vorba despre o capitalizare de piata de 100 de miliarde de dolari sau de venituri”, a declarat directorul executiv Eric Schmidt, cu ocazia prezentarii prioritatilor Google din acest an, in cadrul intalnirii anuale cu analistii.

     

      Mark Stahlman, analist la firma Caris&Co., considera ca venituri de 100 de miliarde de dolari ar justifica o evaluare facuta la inceputul anului, conform careia valoarea actiunilor Google ar putea ajunge, la un moment dat, la 2.000 de dolari pe unitate, cu mult peste cea mai optimista estimare a pietelor, de 600 de dolari pe unitate.

     

      Reprezentantii celui mai important motor de cautare pe internet din lume au transmis astfel un mesaj de calmare a pietelor in legatura cu perspectivele de dezvoltare ale companiei, dupa ce comentariile precaute ale directorului financiar George Reyes, facute anterior, au provocat scaderea brusca a actiunilor.

     

      Totusi, estimarile analistilor confirma incetinirea ritmului de dezvoltare a Google, de la aproape 100%, in 2005, la sub 60%, in acest an, si circa 40% in 2007.

     

Sursa :   Evenimentul Zilei ( Alexandru Gugoasa)
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online