Papil Panduru. O viata artistica in cronici, comentarii si imagini/Cristian Luis Vasilescu

Cariera maestrului nu se masoara in aparitii doar de o secunda. Aparitiilor de tot felul – indiferent de intindere – le-a dat insa o incarcatura artistica de rol titular. Poate si pentru ca, la inceputul ei, a fost privat de un rol de mare insemnatate nu numai in film si in teatru, ci si in istoria tragica a romanilor: Domnul Tudor. Cu toata aversiunea cu care a ramas din partea regizorului Lucian Bratu, pelicula Tudor – chiar si fara prezenta sa – are meritul de a populariza varianta eroica (si tragica, in acelasi timp), a cantecului “M-a facut muica oltean”. Alta decat cea hazlie, cunoscuta si popularizata de catre celalalt teribil oltean al scenei si ecranului: Amza Pellea. Poate ca acest motiv: continutul asemanator doar in parte al versurilor. Puse pe muzica total diferita ca registru – acesta din urma, grav, si luat ca semn al diferentierii celor doi. Poate si traseul artistic (tot al celor doi. Atipic pentru datele similare doar in parte ale amandorura) l-au facut sa declare, intr-un interviu, ca: Amza Pellea seamana cu mine, nu eu cu el (si nu e de crezut ca aceasta remarca vine din invidie profesionala, pentru ca, cine il cunoaste, stie ca nu e asa. Dinspre tata, Amza Pellea este sarb. Domnul Panduru este oltean autentic). Din aceasta cauza, a efectelor incidentului Bratu, debutul sau a fost anevoios si legat de un regizor TV (Cornel Popa), de un regizor secund care il cunostea de la selectiile pentru filmul Tudor (Dinu Cocea) – acesta intuindu-i potentialul – si, mai ales, de aparitia altui personaj considerat strain in cinematografie de catre colegii sai consacrati: Sergiu Nicolaescu. Tot legata de colaborarea cu Nicolaescu tine si cariera sa internationala, cineastul roman orientand actori si echipe de filmare catre colaborari cu Franta, cu Germania democrata si cu cea federala. Privind retrospectiv, dupa debut si consacrare, colaborarea a continuat cam cu aceeasi regizori intalniti la inceput de cariera si pe masura inaintarii in profesie, pe langa tineri regizori debutanti ori afirmati – ca Andrei Blaier, Virgil Calotescu, Nicolae Margineanu, Dan Pita, Constantin Vaeni -, cu unii tot la inceput de cariera, dar mai putin tineri: Felicia Cernaianu si Ioan Carmazan. Trebuie amintita si colaborarea cu cineastul care a realizat filme cu mare impact social: Gheorghe Vitanidis. Cum, prin insotirea cu (mai intai, actrita) Ecaterina Buzoianu, teatrul si filmul au devenit profesiuni de familie, se cuvine a fi citate cele “cateva cuvinte” ale cunoscutei regizoare “despre un actor cu un rol deosebit in viata mea – sotul meu, Papil Panduru. Este actor la Teatrul Mic si il admir pentru forta pe care o are de a rezista alaturi de mine, in acelasi colectiv si de a-si face meseria cu modestie si seriozitate, trecand peste inerentele neplaceri ale existentei – acasa si la teatru – alaturi de un om dificil, dar tenace si preocupat in primul rand de meseria lui”. Cariera mai tuturor celor din generatia lui – martori ai schimbarilor incepute cu decembrie 1989 si care mai sunt in viata – e despartita de granita acelui an. Comparatia prezentului cu ceea ce a fost inainte conduce la concluzia ca veteranii cinematografiei, cu toata stradania si ambitia care le-a mai ramas, nu pot revitaliza o institutie lipsita de suflu, pentru ca a fost saracita voit de zestrea ramasa de la vechiul regim si privata de mijloace care ar fi putut sa o tina in viata, in acelasi chip. Romania este o tara in care marile exemple individuale nu aduc dupa sine marile efecte sociale: transformarile. Forta lor de iradiere (a celor care se individualizeaza) este scazuta. Atat in randul maselor, cat si al diriguitorilor. Actorul nu mai reprezinta (prin el insusi) o forta civica, pentru ca societatea respinge – literalmente – modelele de urmat. Actorului insa, in splendoarea apusului sau, ii ramane palmaresul si gloria.

SKU: 0086aaaa-db0c-443c-83f2-2e8e33a9bd10 Categorii: , , Etichete: ,

Descriere

Papil Panduru. O viata artistica in cronici, comentarii si imagini/Cristian Luis Vasilescu

Cariera maestrului nu se masoara in aparitii doar de o secunda. Aparitiilor de tot felul – indiferent de intindere – le-a dat insa o incarcatura artistica de rol titular. Poate si pentru ca, la inceputul ei, a fost privat de un rol de mare insemnatate nu numai in film si in teatru, ci si in istoria tragica a romanilor: Domnul Tudor. Cu toata aversiunea cu care a ramas din partea regizorului Lucian Bratu, pelicula Tudor – chiar si fara prezenta sa – are meritul de a populariza varianta eroica (si tragica, in acelasi timp), a cantecului “M-a facut muica oltean”. Alta decat cea hazlie, cunoscuta si popularizata de catre celalalt teribil oltean al scenei si ecranului: Amza Pellea. Poate ca acest motiv: continutul asemanator doar in parte al versurilor. Puse pe muzica total diferita ca registru – acesta din urma, grav, si luat ca semn al diferentierii celor doi. Poate si traseul artistic (tot al celor doi. Atipic pentru datele similare doar in parte ale amandorura) l-au facut sa declare, intr-un interviu, ca: Amza Pellea seamana cu mine, nu eu cu el (si nu e de crezut ca aceasta remarca vine din invidie profesionala, pentru ca, cine il cunoaste, stie ca nu e asa. Dinspre tata, Amza Pellea este sarb. Domnul Panduru este oltean autentic). Din aceasta cauza, a efectelor incidentului Bratu, debutul sau a fost anevoios si legat de un regizor TV (Cornel Popa), de un regizor secund care il cunostea de la selectiile pentru filmul Tudor (Dinu Cocea) – acesta intuindu-i potentialul – si, mai ales, de aparitia altui personaj considerat strain in cinematografie de catre colegii sai consacrati: Sergiu Nicolaescu. Tot legata de colaborarea cu Nicolaescu tine si cariera sa internationala, cineastul roman orientand actori si echipe de filmare catre colaborari cu Franta, cu Germania democrata si cu cea federala. Privind retrospectiv, dupa debut si consacrare, colaborarea a continuat cam cu aceeasi regizori intalniti la inceput de cariera si pe masura inaintarii in profesie, pe langa tineri regizori debutanti ori afirmati – ca Andrei Blaier, Virgil Calotescu, Nicolae Margineanu, Dan Pita, Constantin Vaeni -, cu unii tot la inceput de cariera, dar mai putin tineri: Felicia Cernaianu si Ioan Carmazan. Trebuie amintita si colaborarea cu cineastul care a realizat filme cu mare impact social: Gheorghe Vitanidis. Cum, prin insotirea cu (mai intai, actrita) Ecaterina Buzoianu, teatrul si filmul au devenit profesiuni de familie, se cuvine a fi citate cele “cateva cuvinte” ale cunoscutei regizoare “despre un actor cu un rol deosebit in viata mea – sotul meu, Papil Panduru. Este actor la Teatrul Mic si il admir pentru forta pe care o are de a rezista alaturi de mine, in acelasi colectiv si de a-si face meseria cu modestie si seriozitate, trecand peste inerentele neplaceri ale existentei – acasa si la teatru – alaturi de un om dificil, dar tenace si preocupat in primul rand de meseria lui”. Cariera mai tuturor celor din generatia lui – martori ai schimbarilor incepute cu decembrie 1989 si care mai sunt in viata – e despartita de granita acelui an. Comparatia prezentului cu ceea ce a fost inainte conduce la concluzia ca veteranii cinematografiei, cu toata stradania si ambitia care le-a mai ramas, nu pot revitaliza o institutie lipsita de suflu, pentru ca a fost saracita voit de zestrea ramasa de la vechiul regim si privata de mijloace care ar fi putut sa o tina in viata, in acelasi chip. Romania este o tara in care marile exemple individuale nu aduc dupa sine marile efecte sociale: transformarile. Forta lor de iradiere (a celor care se individualizeaza) este scazuta. Atat in randul maselor, cat si al diriguitorilor. Actorul nu mai reprezinta (prin el insusi) o forta civica, pentru ca societatea respinge – literalmente – modelele de urmat. Actorului insa, in splendoarea apusului sau, ii ramane palmaresul si gloria.

Livrare si plata Papil Panduru. O viata artistica in cronici, comentarii si imagini/Cristian Luis Vasilescu

Plata produselor

Pentru plata produselor comandate, dupa ce ati dat click pe “adauga in cos” aveti la dispozitie urmatoarele posibilitati de plata:

-plata cu card bancar debit sau credit intr-un mediu securizat 3DSecure prin procesatorul de plati electronice EuPlatesc.ro. Nu se percepe nici un comision.

-in sistem ramburs (marfa trimisa va fi platita in momentul primirii coletului)
Plate se efectueaza la ridicarea coletului, in oficiul postal sau la curier. Valoarea taxelor de expediere se adauga la valoarea rambursului;

-prin OP pe baza unei facturi proforme eliberata

-plata in rate la una din bancile partenere:

Alpha Bank – optiune 2-12 rate fara dobanda;

BRD Finance – optiune 1, 3, 4, 5, 6rate fara dobanda;

Banca Transilvania – optiune 2, 3 ,4 rate fara dobanda;

First Bank – optiune 2-9 rate fara dobanda;

Garanti Bank – optiune 2-6 rate fara dobanda.

Livrare

Produsele comandate se livreaza in toata tara, utilizând modalitatea si termenul de livrare alese de dumneavoastra la efectuarea comenzii. Coletul cu produsele pe care le-ati ales poate fi expediat prin curierat rapid. Coletele se expediaza prin Urgent-Cargus sau nemo Express.

Termenul de livrare este de 24 h-48 h (din momentul expedierii) in mod exceptional pot exista intarzieri de cateva zile cauzate de motive care tin exclusiv de firmele de curierat, taxa este 18.95 lei/colet cu exceptia promotiilor cand beneficiati de transport gratuit la anumite sume minime de achizitii. Pretul este final si include taxa de ramburs.

Nu se percep KM suplimentari, livrarea la pretul fix de 18.95 ron este disponibila pe intreg teritoriul tarii. Desi nu garantam acest lucru, incercam sa expediem majoritatea comenzilor plasate pana la ora 14:00 in aceeasi zi de luni pana vineri iar comenzile primite dupa ora 14 in urmatoarea zi lucratoare.

Intarzieri in expedierea comenzilor pot aparea atunci cand acestea nu sunt confirmate de catre client, nu sunt suficiente produse pe stoc sau capacitatea de procesare nu este suficienta datorita unui volum neasteptat de mare de comenzi.

Pentru livrările efectuate prin servicii de curierat, termenele de livrare pot fi depășite în funcție de încărcarea curierilor parteneri in perioada COVID-19 sau sarbatori precum Black Friday, Sărbători de Crăciun, Revelion, de Paște, 1 Iunie, 1 Decembrie, 1 Martie, 8 Martie etc.

Retur produs Papil Panduru. O viata artistica in cronici, comentarii si imagini/Cristian Luis Vasilescu

Drept de retur in conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanță nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor

Declinare de responsabilitate

acest site nu poate garanta exactitatea completă a informațiilor afișate pe acest site și nici furnizarea în totalitate a informațiilor de către comercianți. Drept urmare, datorită naturii activităților acestui site ca fiind un promotor al unor firme terțe, în cazul unor discrepanțe între informațiile afișate pe site-ul sau anunțurile acestui site și cele afișate pe site-ul comerciantului, acesta din urmă va predomina. Autorizațiile legale pentru comercializare, originalitatea produselor cât și alte demersuri legale necesare pentru comercializare revin exclusiv în sarcina comerciantului. Prețurile afișate includ toate taxele, preț inclusiv TVA.

Informații suplimentare

Brand